کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۲۰

  هشدار «مالکی» درباره طرح‌های تحریم انتخابات عراق

نوری مالکی، معاون رییس‌جمهوری عراق درباره طرح‌های تحریم انتخابات پارلمانی از سوی برخی گروه‌های سیاسی هشدار داد. به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، مالکی گفت:«برخی طرف‌های مورد حمایت از خارج برای اجرای این طرح‌ها تلاش می‌کنند. هدف آنها گمراه کردن افکار عمومی و تحریک مردم برای عدم مشارکت در انتخاب دولتی مقتدر است.» مالکی مشارکت در انتخابات و اصلاح روند سیاسی و تشکیل نظامی بر پایه اصل اکثریت سیاسی و توقف مداخله‌های خارجی را خواستار شد و بر لزوم مبارزه با فساد و تروریسم و سهمیه‌بندی تاکید کرد و گفت که این مساله باید از طریق تشکیل دولتی با اکثریت سیاسی صورت بگیرد.

   معاون پیشین مجلس سنای افغانستان ترور شد

رفیع‌الله گل‌افغان، معاون پیشین مجلس سنای افغانستان و مشاور ارشد عبدالله عبدالله، رییس اجرایی این کشور شامگاه شنبه به دست افراد مسلح در کابل ترور شد. طالبان بدون اینکه توضیحی درخصوص علت قتل رفیع‌الله گل‌افغان بدهد، مسوولیت ترور او در حمله‌یی «چریکی» را بر عهده گرفت. رفیع‌الله گل‌افغان ۴۴ساله، عضو حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی و رییس یک شرکت ساختمانی نیز بود.

  اصلاحات در دولت اردن با تغییر ۹ وزیر

نخست‌وزیر اردن اعلام کرد اصلاحاتی را در دولتش انجام خواهد داد که شامل ۹پست وزارتی است. به گزارش ایسنا، هانی الملقی، نخست‌وزیر اردن اعلام کرد که ۹وزیر جدید چهره‌هایی شناخته شده برای مردم اردن هستند. دو معاون نخست‌وزیر نیز جزو کابینه جدید خواهند بود. در هفته‌های گذشته اردن شاهد تظاهرات سراسری مردم در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت و حذف یارانه کالاهای اساسی بود که گرانی برخی کالاها ازجمله نان را به دنبال داشت. در صورت موافقت پادشاه با این اصلاحات این ششمین دور اصلاحات از سپتامبر ۲۰۱۶ و در دولت الملقی خواهد بود.

  رهبر سابق حزب دموکراتیک کردهای سوریه دستگیر شد

صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه روز یک‌شنبه در پراگ، پایتخت جمهوری چک بازداشت شد. به گزارش آناتولی، اتحاد دموکراتیک سوریه اکثرا از نیروهای کرد تشکیل شده و رابطه نزدیک و ایدئولوژیک با حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) دارد. وزارت کشور ترکیه پیش‌تر یک میلیون دلار جایزه برای دستگیری صالح مسلم تعیین کرده بود. مقامات ترکیه صالح مسلم را تروریست و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را حزبی تروریستی می‌دانند.

 

 

ارسال نظر