کره‌ شمالی می‌خواهد با امریکا گفت‌ و گو کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۱۶

گروه جهان

  دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، اعضای هیات عالیرتبه کره‌شمالی که برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌جنوبی به‌سر می‌برند، گفته‌اند که پیونگ‌یانگ آماده مذاکره با واشنگتن است.

به گزارش رویترز، کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌یی اعلام کرد که هیات عالیرتبه کره‌شمالی در دیدار با مون جائه ‌این، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در یک مکان ناشناس در پیونگ‌چانگ گفته که تحولات در روابط بین دو کره و امریکا و کره‌شمالی باید در راستای یکدیگر باشند. گفتنی است، کیم یونگ‌ چول، رییس سابق آژانس اطلاعات ارتش کره‌شمالی که در راس هیات این کشور برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌ها در کره‌جنوبی است با مون جائه‌ این دیدار کرده است. ایوانکا ترامپ، دختر رییس‌جمهوری امریکا نیز در این مراسم حضور دارد؛ اما مقامات امریکایی احتمال هر گونه دیدار او با هیات کره‌شمالی را رد کرده‌اند.

خبر ابراز تمایل پیونگ‌یانگ به مذاکره با واشنگتن درست ساعاتی پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی در اعتراض به برنامه جدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی بیانیه‌ شدید‌الحنی صادر کرده و این اقدام کاخ سفید را به مثابه اعلان جنگ دانسته بود. وزارت امور خارجه چین نیز از تحریم‌های جدید ایالات متحده امریکا علیه کره‌شمالی به‌ شدت انتقاد کرده است. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا روز جمعه اعلام کرد تصمیم گرفته تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی وضع کند که شامل 27شرکت، 28فروند کشتی و یک فرد حقیقی می‌شوند. شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌و‌نقل و انرژی که در سرزمین اصلی چین و تایوان و نیز کره‌شمالی مستقر هستند نیز مشمول این تحریم‌ها شده‌اند. ایالات متحده امریکا نهادهای مشمول این تحریم‌ها را متهم کرده است که با نقل‌ و‌ انتقال محصولاتی همچون زغال‌سنگ و نفت بین دو کشتی در دریا قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره‌شمالی را نقض کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر