کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۶۲

بحران کمبود برق در کمین پاکستان

وزارت انرژی پاکستان اعلام کرده بخش تولید و عرضه برق پاکستان در سال جاری متحمل 360 میلیارد روپیه‌ خسارت شده است. به گزارش ایرنا، افزایش کوانتومی تولید برق باعث شده تا پاکستان خسارت 360 میلیارد روپیه‌یی را به‌زعم کاهش 1.2درصدی در زیان‌های انرژی، جبران کند. با این حال وزیر انرژی پاکستان گفته برق اضافی در سیستم موجود است که میزان آن برای پاسخگویی در سراسر کشور کافی است البته تنها در صورتی که در سیستم دچار ضرر و خسارات نباشند. پاکستان با کمبود انرژی روبه‌رو است و سعی دارد تا از هر طریق ممکن، این بحران را کاهش دهد.

صدور قرار بازداشت نماینده مجلس ملی ترکیه

روزنامه صباح چاپ ترکیه اعلام کرده دادستان کل ارزروم قرار بازداشت دیانت تاشدمیر نماینده شهر آغری و عضو حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه (ح.د.پ) را به اتهام تبلیغ گروه‌های تروریستی صادر کرده است. تاشدمیر چندی پیش در مراسم تشییع جنازه یکی از عوامل پ.‌ک.‌ک شرکت کرده بود و به‌دلیل حاضر نشدن در جلسه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه دوم دادگاه ارزروم، قرار بازداشت وی از سوی دادستان کل این شهر صادر شد. ترکیه پس از کودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند.

اذعان ائتلاف امریکا به کشتار غیرنظامیان

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اذعان کرده در حملات هوایی این ائتلاف در ماه ژانویه گذشته در سوریه و عراق ۱۰ غیرنظامی دیگر کشته شدند. بدین‌ترتیب تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات این ائتلاف به دست‌کم ۸۴۱ تن در بیش از سه سال گذشته رسیده است. به گزارش سومریه‌نیوز، ائتلاف بین‌المللی تحت امر امریکا در بیانیه‌یی اعلام کرده چهار گزارش که درباره عملیات‌های صورت گرفته از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ تا دوم نوامبر ۲۰۱۷ بوده، دارای اعتبار است که در این گزارش‌ها به کشته شدن ۱۰غیرنظامی دیگر اشاره شده است.

دوستم: صلح با طالبان بدون من امکان ندارد

عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان، گفته بدون حضور او صلح با طالبان صورت نمی‌گیرد. به گزارش بی‌بی‌سی، ژنرال دوستم تاکید کرده قوی‌تر و نیرومندتر از پیش در اوضاع افغانستان نقش دارد و با وجود تعریف و تخریب دیگران، او جایگاه خود را در تاریخ این کشور به دست آورده است. در روزهای اخیر بحث گفت‌وگو با طالبان با توجه به نزدیک شدن نشست دوم کابل، گرم شده است. احمد ایشچی از مخالفان سیاسی دوستم یک سال پیش مدعی شد دوستم و محافظانش او را ربوده و با او بدرفتاری جنسی کردند. در پی آن، دادستانی کل افغانستان پرونده‌یی در مورد این قضیه تشکیل داد و دوستم به ترکیه رفت. او بار دیگر با رد اتهام‌ها گفته به‎زودی به کابل باز خواهد گشت.

 

ارسال نظر