کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۷۸

آغاز رقابت بر سر کرسی‌های مجلس سنا در پاکستان

در پاکستان 105 کاندیدا برای کسب 46 کرسی مجلس سنا در دور آتی انتخابات با هم رقابت خواهند کرد. به گزارش ایرنا، حزب مسلم لیگ‌نواز، حزب مردم و حزب تحریک انصاف را می‌توان جدی‌ترین احزاب برای کسب کرسی‌های مجلس سنا دانست. تنش‌های سیاسی میان احزاب نیز همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس سنا بالا رفته و احزاب یکدیگر را به تحریک نامزدهای انتخاباتی برای تبانی کردن در انتخابات یا پرهیز از همکاری با حزب موردحمایت خود، متهم می‌کنند. نواز شریف رییس حزب مسلم لیگ نواز، حزب مردم را به خرید رای برای کسب کرسی در مجلس سنا متهم کرده و متعاقبا حزب مردم نیز چنین اتهامی را بر حزب نواز شریف وارد می‌کند. بررسی پرونده میزان مدت سلب صلاحیت نواز شریف نیز از سوی دادگاه عالی پاکستان تکمیل شده و انتظار می‌رود تا روزهای آینده رای نهایی دادگاه در این خصوص صادر شود.

تشدید تدابیر امنیتی پایگاه‌های امریکایی در عراق

ارتش امریکا تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف پایگاه‌ها و پادگان‌هایش در عراق اتخاذ کرد. به گزارش العربی الجدید، این تدابیر امنیتی شامل ممانعت از حضور اعضای حشد شعبی در کمتر از  ۲۰ کیلومتری این پایگاه‌هاست. این اقدام در پی افزایش تهدیدهای حشد شعبی علیه نیروهای امریکایی صورت گرفته است. حشد شعبی از دولت عراق خواسته جدول زمانی را برای عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از کشور تعیین کند.

سفر هیات امریکایی به عربستان

پادشاه و ولیعهد عربستان با رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا و هیات همراهش دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش روسیا الیوم، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، با اد رویس رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، در ریاض گفت‌وگو کردند. در این دو دیدار روابط دوجانبه و آخرین تحولات خاورمیانه بررسی شد. هیات امریکایی علاوه بر رویس شامل پل کوک عضو کنگره این کشور و کریستوفر هنزل کاردار سفارت امریکا در ریاض بود.

5 سال حبس برای فعال مدنی بحرین

رییس مرکز حقوق بشر بحرین به اتهام انتشار توییت‌هایی علیه نظام این کشور به 5 سال حبس محکوم شد. به گزارش المیادین، فعالان بحرینی اعلام کردند که نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر این کشور، به اتهام انتشار توییت‌هایی علیه مقامات به 5 سال حبس محکوم شد. اتهامات وارده به نبیل رجب مربوط به مصاحبه‌هایی است که وی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ انجام داده و طی آن تاکید کرده بود که نیروهای امنیتی بحرین زندانیان سیاسی را شکنجه می‌کنند.

 

ارسال نظر