کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۱۶

 ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرد

پس از ادعای یگان‌های مدافع خلق کرد(ی‌پ‌گ) و دید‌بان حقوق بشر سوریه بر استفاده ارتش از تسلیحات شیمیایی در عملیات عفرین یک منبع دیپلماتیک ترکیه با رد این اتهام گفت که ارتش ترکیه هرگز از تسلیحات شیمیایی در عملیات خود در سوریه استفاده نکرده و نهایت دقت و مراقبت از جان و ایمنی غیرنظامیان را مورد توجه قرار می‌دهد. رویترز بدون اعلام هویت این مقام به نقل از وی نوشته:«اینها اتهامات بی‌پایه و اساسی است. ترکیه هرگز از سلاح‌ شیمیایی استفاده نکرده است. ما در عملیات شاخه زیتون کاملا مراقب غیرنظامیان هستیم.»

 پیش‌بینی افزایش تورم در عربستان در 2018

بانک مرکزی عربستان موسوم به «موسسه پولی عربی» افزایش میزان تورم تا سقف 5 درصد در این کشور در 4ماهه اول سال جاری را پیش‌بینی کرد. به گزارش آناتولی، بانک مرکزی عربستان افزایش نرخ تورم را ناشی از اجرای برخی برنامه‌های اصلاحات اقتصادی، افزایش 5 درصدی مالیات بر ارزش افزوده و تغییر بهای مواد سوختنی و انرژی در بازار داخلی اعلام کرد. پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره شاخص نرخ کالاهای اساسی در عربستان حاکی از کاهش فشار تورم برای 2018 است. عربستان جولای با اعمال مالیات گزینشی بر توتون و نوشیدنی‌های گازدار به میزان 50 تا 100درصد، اجرای مالیات بر ارزش افزوده بر کالاها به میزان 5 درصد و افزایش نرخ انرژی و مواد سوختنی را آغاز کرد.

 والی برکنار شده سمنگان کنار نمی‌رود

والی پیشین سمنگان گفته، تصمیم برکناری او غیرعادلانه و غیرمنصفانه گرفته شده است. عبدالکریم خدام گفته است که رییس‌جمهوری افغانستان براساس مصلحت‌ها و مشکلات سیاسی که داشته حکم برکناری او را صادر کرده است. خدام که از اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان است، گفته براساس توافق حزب جمعیت اسلامی افغانستان و حکومت تعیین شده بود و تا تصمیم حزب جمعیت و بزرگان سمنگان و قوم ترکمن در پستش باقی خواهد ماند. صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان هم گفته خواست مردم ترکمن و بزرگان ولایت سمنگان برای آنها مهم است.

 کشف گور جمعی در موصل

نیروهای عراقی از کشف یک گور جمعی متعلق به اجساد قربانیان گروه تروریستی داعش در جنوب موصل خبر دادند. به گزارش النشره، نیروهای عراقی اعلام کردند که یک گور جمعی حاوی ۷۰جسد متعلق به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی که به دست گروه تروریستی داعش در روستای «العذبه» واقع در جنوب موصل اعدام شدند، کشف کردند. نیروهای عراقی چندین بار تاکنون از کشف این گورهای جمعی در مناطق مختلف این کشور که تحت سیطره داعش بوده، خبر داده‌اند.

 

ارسال نظر