کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۸۸۴

  21سال حبس برای وزیر پیشین بازرگانی عراق

یک مسوول دولت عراق گفته عبدالفلاح السودانی وزیر اسبق بازرگانی، در سه پرونده به اتهام فساد به ۲۱سال حبس محکوم شد. به گزارش ایسنا، به نوشته القدس‌العربی، دادگاه السودانی را در سه پرونده محکوم کرد که در دو پرونده‌ السودانی به اتهام اهمال‌کاری به ۱۴سال حبس و در پرونده سوم به اتهام سوءاستفاده از جایگاه شغلی به 7سال حبس محکوم شد. دادگاه‌های عراق ۲۰۱۲ این وزیر اسبق عراقی را به اتهام فساد مالی و اداری با صدور حکمی غیابی به 7سال حبس محکوم کرده بودند.

  حضور فرمانده ارتش پاکستان در کنفرانسی امنیتی کابل

پایتخت افغانستان میزبان حضور فرماندهان ارتش چندین کشور همسایه از جمله ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، در کنفرانسی درباره چگونگی مقابله با تروریسم در این منطقه است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، فرماندهان ارتش کشورهای همسایه افغانستان در این کنفرانس درباره مبارزه با قاچاق موادمخدر نیز گفت‌وگو می‌کنند. افغانستان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موادمخدر است. در این نشست نمایندگانی از امریکا، ناتو و فرماندهان ارتش ازبکستان و قزاقستان نیز حضور دارند. به‌تازگی امریکا با انتقاد از انفعال پاکستان در مبارزه با تروریسم کمک‌های مالی به اسلام‌آباد را کاهش داده است.

  کشف فساد چندمیلیارد دلاری در کردستان عراق

عضو کمیته مبارزه با فساد وابسته به پارلمان کردستان عراق از کشف فساد چندمیلیارد دلاری در تشکیلات حاکم بر این منطقه خبر داده است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد میلیاردها دلار فساد در کردستان عراق رخ داده است. قرار است به‌زودی اسناد مربوط به این فساد چندمیلیارد دلاری را در اختیار مراجع قضایی، افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گیرد.

  استخدام زنان در دادستانی کل عربستان

دادستانی کل عربستان اعلام کرده برای زنان عربستانی دارای مدرک لیسانس شغل‌هایی در دادستانی کل ایجاد شده است. به گزارش ایسنا، این برای نخستین‌بار در تاریخ عربستان است که دادستانی کل خواهان ایجاد مشاغلی برای زنان شده است. عربستان اقدامات زیادی برای کاهش میزان بیکاری زنان اتخاذ کرده که میزان بیکاری را از 34.5درصد در پایان سال ۲۰۱۶ به 32.7درصد در پایان سه ماه آخر ۲۰۱۷ کاهش داد. پادشاه عربستان سپتامبر گذشته نیز دستور اجازه رانندگی زنان را صادر کرد.

  دستگیری صدها مخالف عملیات ترکیه در سوریه

وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرده تاکنون 474 نفر به اتهام انتشار تصاویر تروریست‌ها و تبلیغ آنها در رسانه‌های اجتماعی و 192 نفر به جرم شرکت در تجمعات علیه عملیات عفرین، توسط ماموران پلیس امنیت این کشور دستگیر شده‌اند. به گزارش ایرنا، ترکیه از 20 ژانویه با ورود اشغالگرانه به مناطقی در شمال سوریه، عملیاتی را در عفرین با نام شاخه زیتون آغاز کرده است. گفته شده، در جریان این عملیات بیش از یک‌هزار و 369 نفر کشته شده‌اند.

 

ارسال نظر