کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۹۸

 احتمال بازگشت پرویز مشرف

رهبر حزب «مسلم، لیگ همه پاکستان» متعهد شد تا همه فرقه‌های این حزب را گردهم آورد، کشور را از شر وضع موجود خلاص و به پایان آشوب‌های سیاسی و اقتصادی کمک کند. به نوشته روزنامه نیشن، ژنرال پرویز مشرف رییس‌جمهوری سابق پاکستان از شهر دوبی و از طریق ارتباط تصویری در یک گردهمایی عمومی در اسلام‌آباد سخنرانی و به احتمال بازگشت برای رهبری حزب سیاسی خود اشاره کرد. مشرف همچنین گفت که حزبش در انتخابات سراسری 2018 مشارکت خواهد کرد و خودش شخصا رهبری کمپین انتخاباتی را پس از بازگشت به کشور بر عهده می‌گیرد.

 وزیر خارجه فرانسه در بغداد

وزیر امور خارجه فرانسه برای دیدار با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در بغداد مورد استقبال ابراهیم جعفری همتای عراقی خود قرار گرفت. لودریان در این سفر به بررسی روابط دوجانبه پرداخت. بررسی بازسازی عراق و تضمین ثبات این کشور پس از شکست داعش از جمله موارد مورد توجه لودریان بود.

 بازگشایی هتل ریاض زندان شاهزادگان سعودی

هتل پنج ستاره ریتز کارلتون در ریاض پس از سه ماه به روی عموم باز شد. بیش از 200 شاهزاده‌، سیاستمدار و تاجر سعودی در جریان طرح مقابله با فساد در این هتل زندانی شده بودند. به گزارش عکاظ، دفتر دادستانی سعودی اواخر ژانویه اعلام کرد که بیش از 100میلیارد دلار از بازداشت‌شدگان دریافت شده است. متعب بن عبدالله پسر ۶۴ساله ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان با پرداخت بیش از یک‌میلیارد دلار آزاد شد. ولید بن طلال از ثروتمندترین افراد جهان و نوه عبدالعزیز آل‌سعود، ولید ابراهیم رییس شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی و خالد التویجری رییس سابق دادگاه سلطنتی نیز آزاد شده‌اند.

 کابل: برای مهاجران بازگشته کار ایجاد می‌کنیم

دولت افغانستان اعلام کرد که برای 15هزار مهاجر برگشته از ایران و پاکستان شغل ایجاد خواهد کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت عمران و آبادانی قرارداد ساخت 5هزار دستگاه قالیبافی و تاسیس کارخانه تولید آن را با یک شرکت غیردولتی امضا کرده‌اند. قرار است تا سه ماه آینده این کارخانه‌ها فعال و هزاران مهاجر را برای کار استخدام کنند. این پروژه در کابل، ننگرهار، بلخ، لغمان، پروان، بغلان، هرات و قندهار اجرایی خواهد شد.

 امارات ۱۶ هواپیمای ایرباس فرانسوی می‌خرد

شرکت هواپیمایی امارات توافق خرید 20 هواپیمای ایرباس A380 از فرانسه را امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ادوار فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه در سفر دو روزه به دوبی گفته علاوه بر این 20 هواپیما امارات برای خرید 16هواپیمای دیگر نیز ابراز تمایل کرده؛ قرارداد به امضای شیخ احمد‌بن‌سعیدآل مکتوم رییس شرکت هواپیمایی امارات و میکاییل هوآری رییس بخش آفریقا و خاورمیانه شرکت ایرباس رسیده است. امارات اعلام کرده بود که 16میلیارد دلار برای خرید 36دستگاه هواپیمای ایرباس اختصاص می‌دهد.

 

 

ارسال نظر