امریکا هزاران تفنگدار به آسیای‌شرقی اعزام می‌کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۹۴

گروه جهان  

پنتاگون با استقرار هزاران تفنگدار دریایی دیگر از خاورمیانه تا شرق چین قدرت‌نمایی می‌کند؛ اقدامی که با هدف متقاعد کردن کشورهای حوزه اقیانوس آرام برای ایستادن در کنار امریکا و نه چین صورت می‌گیرد.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، واشنگتن قصد دارد تا حضور نظامی خود را در شرق اقیانوس آرام با استقرار گردشی یگان‌های اعزامی تفنگداران دریایی تقویت کند. یگان‌های اعزامی تفنگداران دریایی گروهی متشکل از 2هزار و 200تفنگدار دریایی هستند که از کشتی‌های جنگی آبی خاکی عملیات انجام می‌دهند و هواپیماها، تانک، تسلیحات سنگین و انواع مختلف تجهیزات و اسلحه را در اختیار دارند. استقرار معمولی این یگان‌ها حدود 7 ماه به طول می‌انجامد و ممکن است شامل ماموریت‌هایی چون گشت‌زنی یا آموزش باشد. این گزارش به نقل از مقامات نظامی به این مساله که چه تعداد تفنگدار دریایی به این منطقه اعزام خواهد شد، اشاره‌یی ندارد. امریکا در حال حاضر حدود 50هزار نظامی در ژاپن و حدود 30هزار نظامی در کره‌‌جنوبی و 7هزار نفر دیگر در گوآم دارد.

پنتاگون در یک اقدام مرتبط دیگر تعداد تفنگداران دریایی مستقر خود در داروین استرالیا را افزایش خواهد داد. در حال حاضر هزار و 250 نیرو در داروین مستقر هستند که هر ساله به مدت 6ماه در ماموریت‌های آموزشی گردشی شرکت می‌کنند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که چه تعداد نیرو به نیروهای مستقر کنونی در استرالیا اضافه خواهند شد. این استقرارها به بهای حضور نظامی امریکا در خاورمیانه صورت خواهد گرفت و همسو با استراتژی دفاعی جدیدی است که پیش‌تر توسط دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا اعلام شده و مقابله با روسیه و چین را به عنوان اولویت ارتش تعیین کرده‌ است. گفته شده، یگان‌های اعزامی به ماموریت تفنگداران دریایی در آسیای شرقی کمک خواهند کرد تا امریکا کشورهای حوزه اقیانوس آرام را متقاعد کند تا در کنار واشنگتن بایستند. وال‌استریت‌ژورنال نوشته، پنتاگون معتقد است این استقرار نیرو با هدف تنظیم مجدد نیروها به جای بسیج نیرو برای جنگ صورت می‌گیرد. تفنگداران دریایی در ماموریت‌های گشت‌زنی و آموزشی شرکت خواهند کرد و اگر جنگی رخ دهد برای مداخله آماده خواهند شد.

 

 

ارسال نظر