کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶

ادامه اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ها در اردن

تظاهرات مردم اردن در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور در استان الکرک ادامه دارد. اخباری درباره وقوع حریق در مقر ارتش منتشر شده است. به گزارش روسیا الیوم، شهر الکرک در اردن صحنه تظاهرات بوده و معترضان تلاش کردند تا با آتش زدن لاستیک‌ و ایجاد موانع با سنگ و کانتینر مرکز شهر و خیابان‌های دیگر را ببندند. گفته شده، مردم در اعتراض به تصمیم دولت اردن در مورد افزایش قیمت‌ها دست به تظاهرات زده و از مقامات این کشور مجازات مفسدان و ابطال تصمیمات اقتصادی اخیرشان را خواستار شدند.

مذاکرات پاکستان- افغانستان بی‌نتیجه ماند

مذاکرات دو روزه اسلام‌آباد و کابل تحت عنوان «برنامه عملی پاکستان-افغانستان» برای صلح و همبستگی در وزارت خارجه پاکستان به بن‌بست رسید. به گزارش ایسنا، هر دو طرف در توییتر اعلام کردند که هنوز فضا برای مذاکرات وجود دارد؛ البته هنوز برگزاری نشست مجدد را در نظر نگرفته‌اند.

مرگبارترین روز ترکیه در عفرین

در عملیات عفرین و حمله تروریست‌ها به یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز حاتای ترکیه، 11سرباز ارتش این کشور کشته و 11نفر دیگر مجروح شدند. همچنین ساقط ‌شدن یک فروند بالگرد ارتش ترکیه نیز به کشته شدن 2 سرنشین آن منجر شده است. ترکیه عملیات موسوم به شاخه زیتون را در عفرین از 20 ژانویه آغاز کرده است. به گزارش روزنامه سوزجو، آنکارا هدف از این عملیات را نابودی عناصر پ‌ک‌ک، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، یگان‌های مدافع خلق سوریه و داعش اعلام کرده است. طبق اعلام ستاد کل ارتش ترکیه تاکنون بیش از هزار و 188 عضو گروه‌های تروریستی در جریان این عملیات کشته شده‌اند.

امضای توافقنامه همکاری امارات و هند

در جریان دیدار ولیعهد ابوظبی با نخست‌وزیر هند چند توافقنامه همکاری به امضا رسید. به گزارش اسکای‌نیوز، توافقنامه‌های دوجانبه‌یی که با حضور محمد بن زاید آل‌نهیان ولیعهد امارات و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند امضا شد، همکاری میان شرکت ملی نفت ابوظبی و شرکت نفت و گاز هند بر سر میدان نفتی زاکوم را نیز شامل می‌شوند.

نشست حمایت از بازسازی عراق در کویت

کویت امروز دوشنبه میزبان نشست بین‌المللی برای بازسازی کشور عراق پس از پایان جنگ چندساله این کشور علیه تروریست‌های داعش است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرده بیش از ۱۰۰۰شرکت و سرمایه‌گذار در این کنفرانس شرکت می‌کنند و مسوولان عراقی نیز پروژه‌های بزرگی را ارائه خواهند داد. عراق پیش‌تر در مناسبت‌های مختلف حمایت بین‌المللی برای بازسازی این کشور از ویرانی‌های جنگ با تروریست‌های داعش را خواستار شده بود.

 

ارسال نظر