پکن ۱۰۰۰ شرکت تولیدی را تعطیل می‌کند

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳

گروه جهان  پکن تحت برنامه چندین ساله برای بازسازی ساختار اقتصادی خود ۱۰۰۰ شرکت تولیدی را تا سال ۲۰۲۰ تعطیل می‌کند. به گزارش رویترز، این تعطیلی‌ها بخشی از طرح بزرگ و جامع متوازن کردن و یکپارچه‌سازی اقتصادهای شهرهای پکن، تیان‌جین و استان در برگیرنده آنها هبی است. این برنامه همچنین شامل ساخت‌وساز شیون‌گان است که یک منطقه تحت توسعه جدید در هبی است.

لیو بوژنگ معاون دفتر پکن سازمان نظارت بر طرح یکپارچه‌سازی پکن، تیان‌جین، منطقه هبی گفته در پایان این دهه، پکن ۳۰۰ بازار و مرکز لجستیکی خود را تعطیل می‌کند. پکن که محل زندگی ۲۲ میلیون نفر است، در تلاش است رشد آلودگی هوای خود را محدود کند و صنایع خود و آنچه به آنها «عملکردهای غیرپایتختی» می‌گوید را به منطقه هبی منتقل کند تا آلودگی را کاهش داده و از تراکم و ازدحام پکن کم کند.

لیو گفته که امسال پکن ۵۰۰ شرکت تولیدی و ۱۷۶ بازار و مرکز لجستیکی را خواهد بست و برخی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را هم به مناطق حومه شهری منتقل می‌کند. طبق پیش‌نویس بودجه ۲۰۱۸ پکن در نظر دارد 12.2میلیارد یوآن (1.9میلیارد دلار) برای انتقال عملکردهای غیرپایتختی هزینه کند.

«لیو خه» عضو ارشد دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم چین و رییس هیات این کشور در داووس سوییس نیز اخیرا وعده داده که درهای اقتصاد چین به روی جهان بازتر خواهد شد. روزنامه مردم چین نوشته، لیو خه تصریح کرده اصلاحات اقتصادی در چین برای تحقق این هدف به پیش سوق داده خواهد شد. وی گفته چین کوشش خواهد کرد تا بازار نقش اساسی در برنامه‌های اقتصادی ایفا کند و همزمان از حق مالکیت معنوی با دقت حراست خواهد شد. او که کشورش با فشارهای زیادی از سوی اروپا و امریکا برای بازکردن درها و رفتار عادلانه با شرکت‌های خارجی روبه‌روست، گفته: «بازار چین بازتر خواهد شد و جهان می‌تواند به این بازار دسترسی آسان‌تری داشته باشد. ما با مقررات تجارت بین‌المللی مانوس‌تر خواهیم شد تا شرکت‌های خارجی بتوانند آسان‌تر به بازار چین دست یافته و با این کشور تجارت کنند.»

این مقام چینی تاکید کرده محیط سرمایه‌گذاری برای کشورهای دیگر در چین بهبود خواهد یافت و همزمان بازار خدمات بانکی و مالی به روی خارجیان بازتر خواهد شد. «لیو خه» گفته: «ما با برنامه جدید راه ابریشم برای جهان منافع ایجاد خواهیم کرد، مردم کشورها را به یکدیگر مرتبط خواهیم کرد و می‌کوشیم باعث بهبود رشد اقتصادی دنیا شویم. ما نیروی صلح، توسعه و رشد در جهان هستیم و به نظم بین‌المللی کمک خواهیم کرد و با وجود رشد و پیشرفت اقتصادی، یک قدرت در حال رشد خواهیم بود.

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد ژانویه هر سال با حضور شمار زیادی از روسای جمهوری، نخست‌وزیران، رهبران تجاری و بانکی و اقتصاددان‌های جهان در داووس سوییس برگزار می‌شود.»

 

 

ارسال نظر