کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴

گرانی بانک مرکزی پاکستان از افزایش تورم

بانک مرکزی پاکستان نسبت به افزایش تورم و در نتیجه بروز گرانی در این کشور ابراز نگرانی کرده است. به‌ گزارش ایرنا، افزایش نرخ بهره در پاکستان با  0.25 درصد همراه بوده است. این در حالی است که ارزش روپیه در سال گذشته با 10درصد کاهش روبه‌رو بوده و 2.6میلیارد دلار از سطح ذخیره ارزی نیز کم شده است. گفته شده، رشد تولید ناخالص ملی پاکستان در سال میلادی 5 درصد باقی می‌ماند. بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی‌های دولت پاکستان برای پرداخت بدهی‌های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرده بود، تورم و گرانی به 6درصد افزایش یابد. تورم پاکستان اکتبر سال گذشته 3.9درصد و معدل تورم در این کشور 5 درصد بود.

ریاض سفر وزیر کویتی به قطر را محکوم کرد

ریاض ضمن مخالفت با سفر وزیر کویت به قطر، این اقدام را خلاف موضع‌گیری بی‌طرفانه کویت در قبال بحران موجود ریاض ـ دوحه خوانده است. به گزارش خبرگزاری واس، عربستان مخالفت خود را با اقدام خالد الروضان وزیر تجارت و صنعت و وزیر مشاور امور جوانان کویت در دوحه اعلام کرده است. معاون وزیر خارجه عربستان با اشاره به سفر الروضان به دوحه و تشکر از امیر قطر به ‌دلیل نقش این کشور در لغو محرومیت فوتبال کویت از سوی فیفا گفته این عملکرد به روابط برادرانه و نزدیک دو کشور آسیب می‌زند.

اعتراض به افزایش 2 برابری قیمت نان در اردن

دولت اردن از شنبه به‌طور رسمی قیمت همه انواع نان را 2برابر افزایش داد که اعتراض‌های مردمی را به ‌دنبال داشت. به نوشته رای‌الیوم، اردن از هفته‌های پیش با اعلام تصمیم دولت برای گرانی نان شاهد اعتراض‌های مردمی بوده که اعتراض‌ها با اجرایی شدن این تصمیم افزایش یافت. مردم اردن روزانه 10میلیون قرص نان مصرف می‌کنند. دولت اردن پیش از این با حذف یارانه نان و افزایش مالیات مواد خوراکی اعلام کرد که 240میلیون و 900هزار دلار در بودجه سال جاری میلادی برای کمک به خانوارهای نیازمند اختصاص داده است.

شاهزاده میلیاردر سعودی آزاد شد

ولید بن‌طلال شاهزاده میلیاردر سعودی که در بازداشت بود، آزاد شد. به‌ گزارش رویترز، بن‌طلال پیشتر گفته بود در مذاکرات با مقامات سعودی به تلاش خود برای اثبات اینکه مبرا از فساد است، ‌ادامه می‌دهد. وی گفته انتظار دارد، کنترل سرمایه‌گذاری جهانی خود در شرکت هلدینگ پادشاهی را ادامه‌ دهد؛ بدون اینکه مجبور به تسلیم دارایی‌هایش به دولت شود. شاهزاده میلیاردر سعودی گفته قصد دارد بعد از آزادی به زندگی خود در عربستان ادامه دهد.

 

ارسال نظر