کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷

آمازون کتابی به قلم صدام منتشر کرد

سایت آمازون، شرکت تجارت الکترونیک امریکایی که به‌عنوان فروشگاه آنلاین کتاب اقدام به فروش کتاب‌های مختلف می‌کند، این‌بار رمان جدیدی را عرضه کرده که به قلم صدام است. به گزارش ایسنا، این داستان عاشقانه را صدام سال ۲۰۰۰ یعنی ۱۸ سال پیش نوشته و در آمازون نسخه انگلیسی آن با عنوان «زبیبه و ملک» عرضه شده که شامل چهار داستان و روایت مختلف است که به صدام نسبت داده شده است. این رمان ۱۶۰ صفحه است. کتاب یک داستان عاشقانه غیرواقعی را حکایت می‌کند که هزاران سال پیش بین یک پادشاه عراقی که نمادش خود صدام است و یک دختر روستایی به نام «زبیبه» اتفاق افتاده است.

5262 لیر شاخص خط فقر برای خانوارهای ترکیه

انتشار نتایج تحقیقات کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه حاکی از آن است که شاخص خط فقر برای یک خانواده چهار نفری در این کشور، ماهانه به بیش از پنج هزار و 262 لیر ترک (معادل یک‌هزار و 120یورو) رسیده است. به گزارش ملیت، در گزارش اخیر پژوهش‌های کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه آمده حداقل هزینه خانوارها در ترکیه در پایان 2017 و در ماه ژانویه 2018 به پنج هزار و 262 لیر رسیده است. در محاسبه خط فقر، حداقل درآمد لازم برای هزینه‌های اساسی زندگی از قبیل تغذیه، مسکن، ایاب و ذهاب، سوخت، پوشاک و هزینه تحصیل درنظر گرفته می‌شود.

استقبال افغانستان از تحریم شبکه حقانی توسط امریکا

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان از تحریم‌های تازه امریکا بر شماری از اعضای طالبان و شبکه حقانی استقبال کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، فهرست این افراد شامل عبدالقدیر بصیر، عنایت‌الله، حفیظ محمد پوپلزی و عبدالصمد ثانی از گروه طالبان و گلاخان حمیدی و فقیر محمد از شبکه حقانی هستند. این تحریم‌ها پس از حمله طالبان به هتل اینترکنتیننتال در کابل صورت می‌گیرد. در جریان این حمله ۲۲ نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

قطر از روسیه اس 400 خریداری می‌کند

قطر در حال مذاکره با مسکو برای خرید موشک «اس400» است. این خبر را سفیر قطر در روسیه اعلام کرده است. به گزارش رویترز، در حال حاضر شرایط دیپلماتیک قطر با برخی کشورهای عرب نظیر عربستان و امارات‌متحده‌عربی پرتنش شده است. آنها قطر را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند در حالی که دوحه اظهارات آنها را انکار می‌کند. از زمانی که این بحران ژوئن گذشته آغاز شد روسیه تحرکات و فعالیت‌هایی را در منطقه داشته و سیستم‌های دفاعی موشکی خود را به دیگر قدرت‌های منطقه نظیر عربستان‌سعودی و ترکیه فروخته است.

 

ارسال نظر