کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲

حمله به دفتر سازمان نجات کودکان در افغانستان

 رسانه‌های افغانستان گزارش داده‌اند، صبح چهارشنبه انفجاری در دفتر نهاد خیریه «نجات کودکان» شهر جلال‌آباد واقع در ولایت ننگرهار صورت گرفته است. به گزارش یورونیوز، مقامات محلی گفته‌اند هر چند هنوز تلفات جانی احتمالی این انفجار انتحاری هنوز معلوم نیست، اما درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه دارد و تا به این لحظه ۱۱ نفر زخمی شده‌اند.

سفر رییس مجلس نمایندگان امریکا به عربستان

رییس مجلس نمایندگان امریکا به عربستان رفت. وی قرار است در این سفر با برخی مقامات این کشور دیدار کند. به گزارش ایسنا، سفر رایان به عربستان از این جهت حایز اهمیت است که روابط واشنگتن و ریاض وارد مرحله جدیدی شده تا جایی که دونالد ترامپ پس از انتصاب در سمت ریاست‌جمهوری در نخستین سفر خارجه خود به عربستان رفت. رایان در این سفر همکاری‌های دیپلماتیک میان دو کشور از جمله همکاری میان کمیته دوستی و مجالس نمایندگان امریکا را بررسی می‌کند. پیش‌تر هیاتی از مجلس شورای عربستان با رییس مجلس نمایندگان امریکا هم در کنگره این کشور دیدار و بر اهمیت روابط دو کشور و همکاری برای تحکیم آن در راستای منافع مشترک تاکید کرده بود.

اعلام آمادگی بارزانی برای گفت‌وگو با بغداد

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق برای از سرگیری گفت‌وگو با بغداد بر مبنای قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرده است. به گزارش ایرنا، نیچروان بارزانی در پیامی برای کنفرانس فدرالیسم و تمرکز‌زدایی در بغداد از آمادگی اربیل برای از سرگیری گفت‌وگوها با بغداد براساس قانون اساسی عراق خبر داده است. بارزانی گفته یکی از چالش‌های مهم بعد از سقوط رژیم صدام، نظام اداره کشور و مبارزه با فساد بوده است. روابط اربیل و بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی متشنج شده است.

حمله پهپادی امریکا در مرز پاکستان و افغانستان

در حمله پهپادهای امریکایی در منطقه «کرم اجنسی» و «اورکزئی ایجنسی» نزدیک مرز پاکستان و افغانستان، دو نفر کشته شدند. به گزارش پاکستان‌تودی، در این حمله یک واحد مسکونی هدف دو موشک قرار گرفته و یکی از فرماندهان شبکه حقانی کشته شده است. پاکستان همواره حمله پهپادهای امریکایی را نقض حاکمیت خود خوانده است.

داعشی‌های فرانسوی در عراق محاکمه شوند

مانوئل والس نخست‌وزیر پیشین فرانسه خواستار جلوگیری از بازگشت افراط‌گرایان فرانسوی به این کشور شده و گفته این افراد چه مرد باشند چه زن و صرف‌نظر از اینکه چه سرنوشتی در انتظارشان باشد باید در همان عراق محاکمه بشوند. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه نوشته که سه زن فرانسوی به دلیل پیوستن به صفوف داعش هم‌اکنون در بغداد زندانی هستند و به زودی محاکمه و به احتمال بسیار به اعدام محکوم خواهند شد.

 

ارسال نظر