کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵

  فیچ رتبه اعتبار مالی ترکیه را تغییر نداد

 موسسه اعتبارسنجی «فیچ» با ثابت نگه داشتن درجه اعتبار مالی ترکیه در سطح +BB چشم‌انداز اعتباری ترکیه را نیز پایدار اعلام کرد. در گزارش فیچ وضعیت اعتبار مالی ترکیه متاثر از تقابل عواملی همچون نرخ تورم بالا، حساسیت‌های مربوط به تامین وام‌ خارجی و نوسانات مربوط به اقتصاد کلان با میزان بدهی عمومی پایین، ثبات مالی و رشد اقتصادی بالا عنوان شده است.

  مخالفت دادگاه فدرال با تغییر موعد انتخابات عراق

سخنگوی دادگاه فدرال عراق گفته، دادگاه حکم تفسیری را درباره ماده ۵۶ قانون اساسی بنا به درخواست پارلمان صادر کرده که در آن بر لزوم پایبندی به مدت مشخص شده در ماده مذکور برای انتخاب اعضای پارلمان جدید و عدم تغییر آن تاکید شده است. به گزارش ایسنا، دادگاه فدرال عراق طی این حکم تغییر زمان انتخابات پارلمانی را غیرقانونی دانست. پارلمان عراق پس از شکست در نهایی کردن موعد برگزاری انتخابات از دادگاه فدرال خواست در این باره نظر دهد. انتخابات پارلمانی عراق  ۱۲ماه مه برگزار می‌شود.

  سفر نمایندگان شورای امنیت به پاکستان

با افزایش فشارهای جهانی علیه پاکستان برای اقدام علیه حافظ سعید، طراح اصلی حمله بمبئی هند و موسسات وابسته به آن، تیمی از شورای امنیت سازمان ملل برای ارزیابی پایبندی کامل اسلام‌آباد نسبت به رویکرد تحریمی سازمان ملل به این کشور سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی، تیم ناظر بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل سفرشان را از پنج‌شنبه آغاز می‌کند. این سفر درحالی انجام می‌گیرد که فشارها علیه پاکستان افزایش یافته و امریکا و هند این کشور را به پایبند نبودن کامل به تحریم‌ها درباره حافظ سعید و موسسان وابسته به آن متهم می‌کنند.

 حمایت مرکل از مذاکرات اتحادیه اروپا و ترکیه

صدراعظم آلمان با حمایت از ادامه گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و ترکیه بر لزوم روابط منظم میان این نهاد اقتصادی- سیاسی و آنکارا تاکید کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل در سفر به بلغارستان گفته که لازم است روابط منظمی با ترکیه وجود داشته باشد. مرکل از ایده برگزاری نشستی با رهبران نهادهای اروپایی و رییس‌جمهوری ترکیه در بلغارستان برای مذاکرات آزاد درباره همه مسائل استقبال کرده است.

 دیدار نیچروان بارزانی با حیدر العبادی

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد. به گزارش سومریه نیوز، یک منبع آگاه در دولت عراق گفته، نیچروان بارزانی به بغداد سفر کرده و با هدف بررسی برخی موارد اختلافی بغداد و اربیل نشستی را با حیدر العبادی برگزار کرده است. گفته شده، العبادی در این دیدار تاکید کرده که شهروندان کردستان بخشی از مردم عراق هستند و نفت استخراج شده از کردستان باید به مسوولان دولت فدرال بغداد تحویل داده شود. نخست‌وزیر عراق همچنین بر لزوم بازگرداندن گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به مسوولان فدرال تاکید کرد.

 

ارسال نظر