کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۷۳

قطر، امارات را به نقض حریم هوایی متهم کرد

قطر با تسلیم شکایتی به سازمان ملل اعلام کرده یک هواپیمای نظامی امارات در ماه دسامبر حریم هوایی این کشور را نقض کرده است. امارات به همراه عربستان، بحرین و مصر از اوایل ژوئن سال گذشته روابط خود را با قطر قطع و این کشور را محاصره اقتصادی کردند. این کشورها حکومت قطر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. به گزارش رویترز، سفیر قطر در سازمان ملل متحد این شکایت را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده است. نقض حریم هوایی قطر ۲۱ دسامبر روی داده است.

بازگشت ۵۰درصد از آوارگان عراقی به خانه‌هایشان

دولت عراق از بازگشت حدود ۵۰درصد از آوارگان به خانه‌های‌شان در مناطق آزاد شده و دستور نخست‌وزیر برای فراهم کردن خدمات‌رسانی در این مناطق خبر داد. به گزارش سومریه‌نیوز، دبیرخانه کابینه عراق اعلام کرده تلاش‌های دولت برای رفع نیازهای اولیه و برقراری ثبات در مناطق آزاد شده به دست نیروهای دلاور عراقی از داعشی‌ها ادامه دارد. طبق دستورات حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، باید ارائه خدمات اساسی در این مناطق به آوارگان تضمین شود تا آنها برای بازگشت به خانه‌هایشان اطمینان پیدا کنند، به همین دلیل نیز دستورات لازم در این خصوص به وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و کمیته‌های ویژه داده شده و خانواده‌های آواره برای بازگشت داوطلبانه و بدون اجبار به مناطق‌شان آزاد گذاشته شده‌اند.

اخراج یک نماینده دیگر کردها در ترکیه

پارلمان ترکیه یکی دیگر از نمایندگان کرد از حزب دموکراتیک خلق را اخراج کرد. به گزارش آناتولی، براساس رای‌گیری انجام شده در پارلمان ترکیه، لیلا زانا نماینده پارلمانی از حزب دموکراتیک خلق ترکیه، کرسی پارلمانی خود را از دست داد. در این رای‌گیری 302 نفر رای مثبت دادند. حزب دموکراتیک خلق در پیامی اعلام کرده «خانم زانا مدافع سرسخت آزادی، برابری، صلح و حامی دموکراسی برای مردم کرد بود و لغو کرسی پارلمانی او نزد مردم کرد موردقبول نیست.» با لغو کرسی پارلمانی زانا، تعداد کرسی‌های پارلمانی حزب دموکراتیک خلق در پارلمان ترکیه به 53 کرسی رسید.

پاکستان دیپلمات هند را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان جمعه بار دیگر دیپلمات ارشد هندوستان را به این وزارتخانه احضار کرد. به گزارش ایرنا، یک زن سالمند پاکستانی پنج‌شنبه از سوی مرزبانان هندی در نوار مشترک مرزی دو کشور کشته شد. وزارت خارجه پاکستان مراتب اعتراض اسلام‌آباد را به تیراندازی نیروهای هندی در خط کنترل کشمیر به «جی پی سینگ» معاون کاردار سفارت هند در پاکستان ابلاغ کرده است. پاکستان برای چندمین‌بار است که دیپلمات‌های سفارت هند در اسلام‌آباد را به ادامه نقض آتش‌بس در خط کنترل کشمیر و کشته شدن شهروندان پاکستانی احضار می‌کند.

 

ارسال نظر