کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۵۴

مخالفت العبادی با تعویق انتخابات پارلمانی

 درحالی که برخی محافل سیاسی عراق به دنبال به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی هستند، نخست وزیر این کشور قصد دارد از دادگاه فدرال بخواهد حکمی صادر کند تا هر گونه به تعویق انداختن این انتخابات غیرقانونی اعلام شود. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌یی الحیات، حیدر العبادی از پارلمان خواسته این انتخابات در تاریخ تعیین شده از سوی دولت یعنی ۱۲مه آتی برگزار شود همزمان العبادی با گروه‌های سیاسی در راستای فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات درحال رایزنی است.

افزایش حقوق کارکنان دولت در عربستان سعودی

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی دستور داده حقوق کارکنان دولت این کشور به مدت یک سال ماهانه هزار ریال عربستان(معادل ۲۶۷دلار امریکا) افزایش یابد. این درحالی است که ریاض با چالش‌های اقتصادی جدی دست به گریبان است. به گزارش یورونیوز، دولت عربستان دوشنبه گذشته در راستای اجرای برنامه‌های اقتصادی خود بهای گاز خانگی در این کشور را تقریبا دو برابر کرد. علاوه بر این از همان روز روی بسیاری از کالاها و خدمات نیز 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده وضع شد. آمار بانک مرکزی عربستان نشان می‌دهد حدود یک میلیون و ۱۸۰هزار نفر در بخش دولتی مشغول به کار هستند. تعداد افرادی که در این کشور مستمری دریافت می‌کنند نیز بیش از یک میلیون و ۲۳۰هزار نفر اعلام شده است.

چین به‌دنبال دومین پایگاه نظامی دریایی در پاکستان

رسانه‌های پاکستان از تصمیم چین برای احداث یک پایگاه نظامی در بندر جیوانی و در نزدیکی بندر چابهار ایران خبر دادند. به گزارش ایرنا، با تشدید تنش‌ها میان اسلام‌آباد و واشنگتن به ‌دنبال متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریسم و قطع کمک‌های مالی این کشور از سوی دولت ترامپ، برخی رسانه‌ها از تصمیم چین در ساختن پایگاه نظامی در نزدیکی بندر چابهار ایران خبر دادند. اقدام پکن واکنشی به مواضع ترامپ علیه پاکستان در راستای استفاده از واحد پولی چین در تجارت دو جانبه و تامین اعتبار معاملات پس از افزایش سرمایه‌گذاری‌های چین در پاکستان به ارزش 50 میلیارد دلار بوده است.

 

35 هزار دلار خسارت روزانه به فرودگاه سلیمانیه

طاهر عبدالله قادر، مدیر فرودگاه سلیمانیه گفته توقف پروازهای بین‌المللی روزانه 35هزار دلار خسارت به این فرودگاه و کردستان عراق وارد می‌کند. به گزارش ایرنا از زمان تصمیم دولت فدرال مبنی بر توقف پروازهای خارجی در این فرودگاه، خسارت مالی بسیار زیادی به ما و نیز تشکیلات اقلیم کردستان عراق وارد شده است. در پی برگزاری یک‌‌جانبه همه‌پرسی در اقلیم کردستان روابط اربیل و بغداد به ‌شدت تیره شد و دولت مرکزی عراق 29سپتامبر پروازهای بین‌المللی به فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را متوقف و اغلب گذرگاه‌های مرزی را مسدود کرد.

 

ارسال نظر