آماده ‌باش رییس‌جمهور چین برای جنگ

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۷۰

گروه جهان|

همزمان با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک در آسیا رییس‌جمهوری چین صراحتا از نیروهای ارتش این کشور خواست برای جنگ آماده باشند و از مرگ در حین دفاع از کشور نترسند.

به گزارش شینهوا، شی جین ‌پینگ رییس‌جمهوری چین این اظهارات را در سخنرانی نادری خطاب به ارتش مطرح کرد. شی جین‌ پینگ در جریان کنگره ماه اکتبر سال 2017 حزب کمونیست، جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین رهبر چین در دهه‌های اخیر محکم کرد و تصاویر منتشر شده از حضور گسترده تانک‌ها و سربازان در مقابل او با هدف حمایت از وجهه جدید شی جین‌ پینگ حکایت دارند. رییس‌جمهوری چین در جریان بازدید روز چهارشنبه از مرکز فرماندهی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در استان هبی خطاب به هزاران نیروی ارتش گفت: «نیروهای ارتش چین نباید از سختی‌ها، مشکلات یا مرگ بترسند.» وی همچنین از ارتش خواست که به ارتقا و تقویت توانایی‌های خود ادامه دهد. این درحالی است که پیشرفت قابل توجه ارتش چین به‌ ویژه در سال‌های اخیر هشداری برای واشنگتن و متحدان امریکا در آسیا بوده است. همسایگان چین هوشیارانه بر توسعه و پیشرفت ارتش چین و تجهیز شدن زرادخانه‌های آن به مدرن‌ترین سلاح‌های پیشرفته و تبدیل آن به یک نیروی مبارز و حرفه‌یی نظاره دارند.

شی جین ‌پینگ همچنین از ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواست تا تحقیقات درخصوص تسلیحات جنگی پیشرفته را افزایش دهند و در آموزش‌های جنگی واقعی مشارکت داشته باشند. رییس‌جمهوری چین تاکید کرد:«یک نیروی زبده و قدرتمند که همواره آماده جنگ است، می‌تواند مبارزه کند و مطمئن باشد که پیروز می‌شود؛ چنین نیرویی ایجاد کنید تا بتوانید وظایفی را که حزب حاکم و مردم چین در عصر جدید به شما محول کرده‌اند به خوبی انجام دهید.» شی جین‌ پینگ به عنوان رییس کمیسیون مرکزی ارتش حزب کمونیست چین، فرمانده کل قوا در این کشور است و بیش از دو میلیون نیروی نظامی از وی فرمان می‌گیرند.

شینهوا از این سخنرانی به عنوان «نخستین کمیسیون برای نشست سراسری نیروهای مسلح» یاد کرد. گزارش‌های دیگر رسانه‌ها حاکی از آن است، هزاران نظامی دیگر در سراسر چین در ستادهای خود برای شنیدن این سخنرانی جمع شده بودند.

 

ارسال نظر