کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱

موافقت بغداد با پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان

نخست‌وزیر عراق وعده داده حقوق کارکنان همه وزارتخانه‌های کردستان عراق پرداخت شود. به گزارش ایرنا، احمد حاجی رشید رییس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان عراق گفته حیدر العبادی گفته پرداخت حقوق کارکنان ادامه خواهد داشت و این پرداخت صرفا برای یک ماه نیست. روابط دولت محلی اقلیم کردستان و بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال که دولت عراق و جامعه جهانی شدیدا مخالف آن بود، تیره شد. این در حالی است که اقلیم کردستان دچار مشکلات اقتصادی جدی است به‌طوری که ماه‌هاست حقوق کارمندان و کارکنان بخش‌های دولتی را نتوانسته پرداخت کند. العبادی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود گفته که بغداد به پرداخت حقوق کارکنان متعهد بوده و این حقوق را بعد از بررسی‌های لازم پرداخت خواهد کرد. دولت عراق بر این باور است که فهرست کارکنان منطقه کردستان عراق واقعی نیست و باید بررسی شود.

39 کشته و زخمی در حمله انتحاری در کابل

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفته حمله انتحاری در منطقه بنایی کابل 11کشته و 28زخمی برجای گذاشت. به گزارش ایرنا، مغازه‌داران منطقه نهم کابل با پلیس ضد شورش بر سر فروش موادمخدر درگیر شدند و در این زمان یک مهاجم انتحاری خود را بین مردم منطقه منفجر کرد. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

پاکستان موشک ضد کشتی آزمایش کرد

نیروی دریایی پاکستان اعلام کرده با موفقیت یک موشک ضد کشتی زمین به زمین آزمایش کرده است. به گزارش شینهوا، نیروی دریایی پاکستان یک موشک کروز بومی موسوم به «حربه» را آزمایش کرد. بر اساس این بیانیه موشک مذکور به تکنولوژی مدرن مجهز است و قابلیت حمله زمینی با دقت بالا دارد و به صورت چشمگیری قابلیت‌های سامانه‌های پدافند را افزایش می‌دهند.

پروازهای امارات و تونس از سرگرفته شد

وزارت حمل‌و‌نقل تونس از ازسرگیری پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به تونس در پی لغو ممنوعیت‌ها در حق شهروندان زنان تونسی خبر داد. به گزارش روسیا الیوم، وزارت حمل و نقل تونس اعلام کرده ازسرگیری پروازها بعد از برقراری تماس‌هایی با طرف اماراتی در سطوح مختلف صورت گرفت که در پی آن توافقی حاصل شد که به مقتضای آن شرکت اماراتی متعهد شد تا به قوانین، تعهدات بین‌المللی و مفاد توافقنامه دوجانبه در زمینه حمل و نقل هوایی احترام گذاشته و از وقوع اتفاقات مشابه در آینده یا هر چیزی که روابط دوجانبه را خدشه‌دار می‌کند، خودداری ورزد. شرکت هواپیمایی امارات چندی پیش برای سفر زنان تونسی در تمام سنین به استثنای زنان دارای حق اقامت و پاسپورت دیپلماتیک، محدودیت‌های مختلفی اعلام کرد که با واکنش تونس مواجه شد.

 

ارسال نظر