افزایش فشارها بر ترزا می‌ در ارتباط با برگزیت

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۰۱:۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۱۳۳

گروه جهان|

طبق گزارش‌های منتشر شده، فشارها بر ترزا می، ‌نخست‌وزیر بریتانیا برای اجرای مناسب برگزیت افزایش یافته است و دو گروه اصلی در حزب محافظه‌کار این کشور اخیرا برای او ۱۰ خط قرمز را در زمینه اعطای امتیازات به اتحادیه اروپا تعیین کرده‌اند.

به گزارش رویترز، یکی از این گروه‌ها به ریاست لورد تبیت تحت عنوان گروه «تعظیم» همچنین گروه مخالف اروپای موسوم به «بروجز» یک‌سری مطالبات را از نخست‌وزیر بریتانیا دارند. ازجمله این مطالبات عدم تجاوز از بند ۵۰ معاهده لیسبون است و اینکه بریتانیا به هیچ‌وجه نقشی در طرح ارتش اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات مربوط به حوزه امنیت نداشته باشد و در عین حال قوانین مهاجرتی جدید سفت و سختی را به اجرا بگذارد. این افزایش فشارها بر ترزا می‌ از سوی گروه‌هایی اعمال شده که اکثریت قدرتمند حامی خروج از اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند و دیوید دیویس، وزیر برگزیت ازجمله افرادی است که تسریع مذاکرات را خواستار است. این مداخله دیویس درحالی صورت گرفته که گفته می‌شود بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا و از حامیان برگزیت به اطرافیانش گفته نگران است که برخی اعضای کابینه در مسیر «برگزیت خوب و مناسب» مانع‌تراشی کنند.

مذاکرات برگزیت از نیمه سال 2017 به طور رسمی آغاز شد و باید در سال ۲۰۱۸ به نتیجه برسد و دولت بریتانیا پایان مارس 2019 را به عنوان تاریخ نهایی خروج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است. برخی از قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار نگرانند احزاب کارگر، ملی‌گرای اسکاتلند و دیگر مخالفان برگزیت درصدد کاهش تاثیرات برگزیت برآیند.

این درحالی است که روزنامه اکسپرس گزارش کرده میزان محبوبیت ترزا می ‌در 6 ماهه گذشته به ‌شدت کاهش و نارضایتی‌ها از وی افزایش یافته است. کارشناسان در این نظرسنجی با استفاده از نرم‌افزار آدوربرد به بررسی واکنش‌های احساسی به اقدامات ترزا می‌ در توییتر پرداخته‌اند. پس از بررسی ۷۰هزار توییت مشخص شد، میزان محبوبیت نخست‌وزیر از ۴۲درصد در ماه ژوئن در دسامبر به ۲۰درصد کاهش یافته است. میزان عصبانیت از ترزا می ‌نیز در 6 ماهه گذشته از ۹ به ۱۸درصد افزایش یافته و اعتماد به نخست‌وزیر در همین بازه زمانی از ۳۵ به ۳۰درصد سقوط کرده است.

 

ارسال نظر