کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۸۲

نواز شریف در عربستان

نخست‌وزیر مستعفی پاکستان در بحبوحه انتشار گزارشی مبنی‌بر توافق میان خانواده‌اش و ارتش از این کشور خارج شده و به عربستان رفته است. به گزارش خبرگزاری آسیا، نواز شریف ۶۷ ساله پس از رد صلاحیت به عنوان نخست‌وزیر توسط دادگاه عالی پاکستان از رهبری حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز کناره‌گیری کرد. خانواده شریف با سه فقره پرونده فساد در ارتباط با رسوایی مالی روبه‌رو هستند. خانواده شریف می‌گویند این اتهامات با انگیزه سیاسی بوده است. مخالفان گفته‌اند از زمانی که خانواده نخست‌وزیر مستعفی پاکستان با چندین پرونده فساد روبه‌رو شده‌اند، به دنبال کمک گرفتن از عربستان هستند.

تبدیل پایگاه ناتو در ترکیه به پارک تفریحی

پایگاه ۶۷ ساله ناتو در ترابوزون ترکیه که از سال ۲۰۱۰ از آن استفاده نشده‌، پس از تکمیل پروژه تبدیل آن به یک منطقه تفریحی، میزبان توریست‌ها خواهد بود. به گزارش دیلی‌صباح، شهردار ماچکا گفته با حفظ ارزش تاریخی، از این پایگاه با مساحت ۴۶هزار و ۵۰۰ مترمربع بهربرداری خواهند کرد. در این مکان همچنین یک رستوران و یک استخر نیز احداث خواهد شد. قرار است این پروژه توریست‌ها و بازدیدکنندگان بیشتری را در تابستان و زمستان به این منطقه جذب کند.

هند به زائران پاکستانی ویزا نداد

هند از صدور ویزا برای زائران پاکستانی که جهت شرکت در یک مراسم مذهبی قصد سفر به این کشور را داشتند، خودداری کرد. به گزارش روزنامه هندو، این زائران که 192 نفر بودند درخواست کرده بودند برای شرکت در مراسم بزرگداشت خواجه نظام‌الدین به دهلی سفر کنند. پاکستان از این رفتار هند ابراز تاسف کرده است. هند در اوایل سال جاری نیز صدور ویزا برای گروهی از افراد دارای مذهب سیک که برای انجام عبادت قصد سفر به هند را داشتند، به تعویق انداخت که به‌دلیل سپری شدن مدت مراسم مذهبی نتوانند در هند در مراسم مذهبی ویژه شرکت کنند.

3 سال حبس برای 5 معترض بحرینی

دادگاه عالی بحرین 5شهروند را به اتهام برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز به 3 سال حبس محکوم کرد. به گزارش اخبارالخلیج، دادگاه بحرین معمولاً علیه افرادی که به رژیم آل‌خلیفه در این کشور اعتراض داشته باشند یا خواستار اصلاحات در بحرین هستند، چنین احکامی صادر می‌‎کند. بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردمی علیه رژیم آل‌‌خلیفه است. معترضان بحرینی خواستار برکناری رژیم آل‌خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

 

20 کشته و زخمی در حمله انتحاری ننگرهار

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرده‌اند که در یک انفجار انتحاری در مراسم خاکسپاری یک مقام محلی پیشین، ۱۵ نفر کشته و بیش از ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، این انفجار در قبرستان مقام‌خان در حاشیه جنوبی شهر جلال‌آباد رخ ‌داد.

 

ارسال نظر