کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۲۸

پوتین به پاکستان سفر می‌کند

سرکنسول فدراسیون روسیه در کراچی از برنامه‌ریزی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه برای سفر به پاکستان خبر داد. به گزارش ایرنا، الکساندر خوزین گفته مسکو تصمیم دارد با هدف تقویت نظام دفاعی پاکستان و پیشبرد جنگ با تروریسم به این کشور هواپیماهای جنگی تحویل دهد. این مقام روسی تاکید کرده پوتین قرار است به‌زودی و با فراهم شدن فضای سازگار به پاکستان سفر کند.

امریکا و ترکیه صدور ویزا را از سر گرفتند

ترکیه و امریکا پس از ماه‌ها تنش، ارائه کامل خدمات ویزا به یکدیگر را از سر گرفتند. به گزارش راشاتودی، چندی قبل در پی بازداشت یکی از کارکنان محلی کنسولگری امریکا در استانبول توسط نیروهای امنیتی ترکیه، این کشور ارائه خدمات ویزا را به شهروندان ترکیه‌یی متوقف کرد. در واکنش به این اقدام آنکارا نیز عمل متقابل انجام داد.

فرزندان پادشاه سابق عربستان آزاد شدند

شاهزاده فیصل و مشعل بن‌عبدالله فرزندان پادشاه سابق عربستان سعودی که به اتهام فساد بازداشت شده بودند با قبول پیشنهاد محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در ازای پرداخت پول آزاد شدند. پادشاهی عربستان دو ماه پیش به بهانه مبارزه با فساد مالی، دستور بازداشت 10شاهزاده و 30مقام سابق و فعلی را صادر کرد. در فهرست بازداشت‌شدگان اسامی ولید بن‌طلال میلیاردر معروف سعودی، خالد التویجری رییس سابق دیوان امیری و عادل فقیه وزیر سابق کار نیز دیده می‎شد.

حملات داعش در کابل ۴۰ کشته برجای گذاشت

یک حمله انتحاری به ساختمان دفتر خبرگزاری «آوا» و مرکز فرهنگی تبیان در غرب کابل دست‌کم ۴۰کشته بر جای گذاشت. در این حمله حدود ۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: حمله انتحاری هنگامی به وقوع پیوست که یک گردهمایی در مرکز فرهنگی تبیان در جریان بود.

امیدواری اردوغان برای بهبود روابط با آلمان

رییس‌جمهوری ترکیه سران آلمان، هلند و بلژیک را دوستان قدیمی خود خوانده و گفته امیدوار است روابط تنش‌آلود ترکیه با این کشورها بهبود یابد. به گزارش دویچه‌وله، رجب طیب اردوغان در سفر خود از چاد به تونس گفته امیدوار است روابط کشورش با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه بهبود یابد. اردوغان گفته است: «همیشه گفته‌ام که ترکیه باید شمار دشمنان خود را کاهش و تعداد دوستانش را افزایش دهد.» این درحالی است که اردوغان پیش از همه‌پرسی درباره اصلاح نظام ریاست‌جمهوری ترکیه، همین کشورها را به اتخاذ روش‌های نازی متهم کرده بود چون این سه دولت به مقام‌های ترکیه اجازه سخنرانی در این کشورها را نداده بودند.

 

ارسال نظر