کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴

هزینه 2.5 میلیارد دلاری اس400 روسی برای ترکیه

شرکت روستک روسیه اعلام کرده ارزش قرارداد روسیه و ترکیه درباره انتقال سامانه موشکی «اس۴۰۰» به این کشور به حدود 2.5 میلیارد دلار می‌رسد. به گزارش اسپوتنیک، ترکیه چهار سیستم دفاعی هوایی اس۴۰۰روسیه خریده که ۵۵ درصد از آن براساس قراردادی توسط وام‌های روسیه پرداخت می‌شود. گفته شده، وزرای دارایی ترکیه و روسیه در حال انجام مذاکرات تکمیلی درباره وام‌های مسکو به آنکارا هستند و تنها امضای اسناد نهایی باقی مانده است. ترکیه نخستین کشور عضو ناتو است که این سامانه جدید دفاع هوایی روسی را می‌خرد. قرار است انتقال این سیستم‌ها در ماه مارس ۲۰۲۰ انجام گیرد.

ادامه کسری بودجه عربستان تا 5 سال آینده

تولید نفت عربستان تا 2023میلادی به 11میلیون بشکه در روز می‌رسد و آنها احتمالاً برای نخستین‌بار در یک دهه اخیر طعم کسری بودجه را نخواهند چشید. به‌گزارش بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند تولید نفت عربستان سعودی تا 5سال دیگر به 11میلیون بشکه در روز می‌رسد. سعودی‌ها انتظار دارند که با این افزایش تا سال 2023 میزان درآمد نفتی‌شان 80 درصد افزایش یابد. در صورتی که این پیش‌بینی محقق شود نخستین‌بار در یک دهه گذشته سعودی‌ها با مازاد بودجه مواجه خواهند شد. عربستان در دو سال گذشته مجبور شده یارانه بسیاری از کالاها از جمله سوخت را قطع کند.

ورود گروه دیگری از نظامیان ترکیه به قطر

وزارت دفاع قطر از ورود گروه دیگری از نیروهای ارتش ترکیه به پایگاه هوایی العدید در 30 کیلومتری جنوب غرب دوحه خبر دادند. به‌گزارش آناتولی، این نیروها به گردان «طارق بن‌زیاد» ملحق خواهند شد و برای افزایش توان عملیاتی نیروهای نظامی همراه با یگان‌های قطری در رزمایش‌ها مشارکت خواهند کرد. این گروه در چارچوب توافقنامه دفاعی مشترک که 15 ژوئن میان قطر و ترکیه امضا شد، وارد دوحه می‌شوند. نخستین گروه از نظامیان ارتش ترکیه، 19 ژوئن سال جاری وارد قطر شده بود.

بازداشت 4 نفر در کویت به اتهام توهین به ولیعهد

کویت 4نفر را به اتهام انتشار فیلم توهین‌آمیز درباره ولیعهد این کشور دستگیر کرد. به گزارش ایسنا، وزارت کشور کویت اعلام کرده مقام‌های این کشور 4نفر را به اتهام انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن به ولیعهد توهین شده، دستگیر کردند. متهمان پست‌های دولتی در نهادهای مهم در اختیار دارند. اخیرا در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که در آن ولیعهد کویت در افتتاحیه جام قهرمانی خلیج‌فارس با دستش به گروهی از شخصیت‌های سرشناس اشاره کرده و تلاش می‌کند به آنها بفهماند باید ابتدا با امیر مصافحه کنند. هنوز معلوم نیست که آیا این فیلم اتهامات عنوان شده علیه متهمان است یا خیر.

 

 

ارسال نظر