کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۸۵

6 کشته در انفجار انتحاری در کابل

در پی انفجار انتحاری در کابل پایتخت افغانستان، دست‌کم ۶ غیرنظامی کشته و ۳ نفر نیز زخمی شدند. داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار در نزدیکی یکی از مراکز اداره اطلاعاتی افغانستان روی داده است. انفجار در ابتدای ساعت اداری زمانی رخ داد که کارمندان وارد محل کار می‌شدند. هفته گذشته نیز یکی از مراکز آموزشی اداره اطلاعاتی افغانستان هدف حمله نیروهای داعش قرار گرفته بود، اما مهاجمان پیش از آنکه بتوانند خسارتی وارد کنند توسط نیروهای امنیتی از پای درآمدند.

اعتراض به برخورد با رسانه‌ها در اقلیم کردستان

سندیکای روزنامه‌نگاران کردستان عراق برخوردهای چند روز اخیر نیروهای امنیتی با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را محکوم کرده است. به گزارش ایرنا، این سندیکا در بیانیه‌یی از به آتش کشیده شدن دو شبکه رادیویی و یک شبکه تلویزیونی از سوی نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات کردستان عراق ابراز نگرانی کرده است. در جریان پوشش اعتراض‌های اخیر در شهرهای کردستان عراق ده‌ها تصویربردار و خبرنگار به‌وسیله نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفته و دو شبکه رادیویی به همراه یک شبکه تلویزیونی به آتش کشیده شده‌اند. شهروندان کردستان عراق نزدیک به یک هفته است در اعتراض به فساد مالی و سوءمدیریت و نبود خدمات عمومی در تعدادی از شهرهای منطقه دست به اعتراض زده و خواهان انحلال تشکیلات کنونی و برپایی کابینه موقت هستند.

۴۲۵ هزار دلار هزینه روزانه شاهزاده‌های بازداشتی

هزینه روزانه اقامت ویژه شاهزادگان و مسوولان عربستانی بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض ۴۲۵ هزار دلار تخمین زده شده است. مجموع هزینه بازداشت شاهزادگان و مسوولان عربستانی در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض تاکنون ۵۱میلیون دلار شده و این مبلغ شامل هزینه اقامت متهمان پرونده‌های فساد در طول ۵۰ روز گذشته بوده اما هزینه‌های غذای آنها را شامل نمی‌شود. میدل ایست‌مانیتور نوشته، طول چند ماه گذشته این اقدام هزینه سنگینی را به خزانه عربستان تحمیل کرده است.

ترکیه 110 هزار کارمند تازه استخدام می‌کند

دولت ترکیه می‌خواهد در سال آینده ۱۱۰هزار کارمند جدید در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و وزارت دادگستری استخدام کند. ترکیه چند روز پیش، بیش از ۲۷۰۰ نفر از کارمندان دولتی را اخراج کرده بود. به گزارش دویچه‌وله، بینالی ییلدریم نخست‌وزیر ترکیه، گفته استخدام‌ نیروهای تازه ازجمله در بخش‌های آموزش و پرورش، پزشکی و قضایی خواهد بود. به ‌گفته ییلدریم، ۲۰هزار آموزگار جدید، ۳۶هزار پرسنل تازه در بخش بهداشت و درمان و ۱۵هزار نفر در وزارت دادگستری استخدام خواهند شد. منتقدان می‌گویند اردوغان به بهانه کودتا و اعلام وضعیت فوق‌العاده مخالفان خود را پاکسازی و کردهای مخالف دولت و روزنامه‌نگاران مستقل را سرکوب می‌کند.

 

ارسال نظر