کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۲۵

هزینه۶ میلیارد دلاری بن‌طلال برای آزادی

شاهزاده ولید بن طلال که اوایل نوامبر به بهانه تحقیقات ضدفساد در عربستان سعودی بازداشت شده برای آزادی‌اش باید 6میلیارد دلار پرداخت کند. وال‌استریت ژورنال نوشته این قیمت درخواستی جزو بالاترین مبالغی است که به شاهزادگان بازداشت شده برای آزاد شدن پیشنهاد شده است.

هند درصدد تقویت نیروی هوایی افغانستان

هند به عنوان یکی از حامیان مالی افغانستان با هدف تامین امنیت در مرزهای شمال غرب خود در نظر دارد برای تقویت ظرفیت‌های هوایی این کشور چندین فروند بالگرد دست دوم از نوع می‌35 از روسیه خریداری و در اختیار طرف افغان قرار دهد. به گزارش دیفنس‌نیوز، هند به‌دنبال گسترش روابط خود با افغانستان است و بر همین اساس با روسیه برای حمایت نظامی از افغانستان و امریکا برای دستیابی به اهداف توسعه‌یی در افغانستان همکاری می‌کند.

سفر اردوغان به آفریقا

رییس‌جمهوری ترکیه یک‌شنبه (امروز) تور آفریقایی خود را که شامل سودان، چاد و تونس است، آغاز می‌کند. به گزارش روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان به مدت چهار روز به کشورهای سودان، چاد و تونس سفر خواهد کرد و طی سفرش روابط دوجانبه و راه‌های همکاری در تمام زمینه‌ها را بررسی خواهد کرد. یک هیات اقتصادی ۲۰۰نفره اردوغان را همراهی می‌کند.

ادامه تظاهرات در سلیمانیه

ساکنان استان سلیمانیه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی در این استان تظاهرات کردند. به گزارش ایسنا، راهپیمایی‌کنندگان با اعتراض به شرایط اقتصادی و معیشتی خواهان انجام اصلاحات و برکناری برخی مسوولان محلی شدند. جنبش تغییر و جماعت اسلامی هفته گذشته در اعتراض به وضع موجود از دولت اقلیم کردستان عراق خارج شدند.

تاکید پاکستان بر حفظ بازدارندگی هسته‌ای

رهبران نظامی و غیرنظامی پاکستان بر تعهد این کشور در حفظ بازدارندگی هسته‌یی تاکید کرده و قدرت تدابیر امنیتی مربوط به سلاح‌های هسته‌یی این کشور را نیز بالا دانستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزیری و ارتش پاکستان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «سازمان فرماندهی ملی پاکستان تاکید می‌کند که سیاست این کشور توسعه و حفظ طیف کاملی از توانمندی‌های بازدارنده است.»

مجوز پنتاگون برای فروش اف15 به قطر

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که شرکت بویینگ مجوز فروش 36 جنگنده اف 15 به قطر را دریافت کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، این جنگنده‌ها تا پایان 2020 به قطر تحویل داده می‌شود. قطر پیش‌تر نیز قراردادهایی برای خرید 24 جنگنده تایفون از بریتانیا و 12 جنگنده از فرانسه امضا کرده بود. این کشور همچنین قرارداد مشابهی با ایتالیا منعقد کرده است.

 

ارسال نظر