کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۵۷

 حمله موشکی به کاخ الیمامه در عربستان

منابع خبری یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک «برکان۲ اچ» به سمت کاخ «الیمامه» در ریاض خبر دادند. به گزارش فارس به نقل از المسیره، نیروهای یمنی سه‌شنبه یک فروند موشک بالستیک «برکان ۲ اچ» را به سمت کاخ الیمامه در ریاض پایتخت عربستان شلیک کردند. کاخ الیمامه ریاض، مقر رسمی و دفتر شاه عربستان‌سعودی است که در حومه غربی شهر ریاض واقع شده و مقر دیوان سلطنتی نیز در همین کاخ است. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که این موشک به سمت کاخ الیمامه در ریاض شلیک شده است. برخی گزارش‌ها نیز از رویت ستون دود در ریاض خبر داده‌اند. این درحالی است که شبکه العربیه ادعا کرده که سامانه دفاعی موشکی عربستان، موشک بالستیک برکان ۲ اچ را رهگیری کرده و هدف قرار داده است. کاخ الیمامه مقر اصلی شاه سعودی است. ملک سلمان دوشنبه در این کاخ با «مایک پمپئو» رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) دیدار داشته است.

 به آتش کشیده شدن دفاتر حزب بارزانی

رسانه‌های عراقی گزارش دادند تظاهرکنندگان خشمگین در شمال عراق چند مقر حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی را در چند نقطه استان سلیمانیه آتش زدند. شهروندان معترض سه‌شنبه در دومین روز اعتراضات خود به سوء‌مدیریت و فساد در تشکیلات اقلیم، در شهرهای مختلف شمال عراق به خیابان‌ها آمدند. یک مسوول محلی از قطع برق در بیشتر مناطق سلیمانیه خبر داده و علت آن را از کار افتادن نیروگاه برق منطقه جمجمال بر اثر حمله تظاهرکنندگان و آتش‌زدن آن اعلام کرده است.

 قطر: تصمیمات ترامپ درباره قدس مردود است

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه دوحه مخالف تصمیمات رییس‌جمهور امریکا درباره قدس است، تاکید کرد که این تصمیمات روند صلح در خاورمیانه را تضعیف می‌کند. به گزارش رای‌‌الیوم، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی وزیر خارجه قطر، با عبدالقادر مساهل همتای الجزایری خود دیدار کرد. آل‌ثانی پس از این دیدار گفت که کشورش با تصمیمات اخیر ترامپ درباره قدس مخالف است زیرا این تصمیمات روند صلح در خاورمیانه را تضعیف می‌کند.  

 پاکستان دلار را از مبادلات با چین حذف می‌کند

وزیر کشور پاکستان گفته به‌دنبال جایگزین کردن یوآن به جای دلار در معاملات تجاری خود با چین هستند. به گزارش عرب‌نیوز، پاکستان در حال بررسی طرح پیشنهادی جایگزین کردن یوآن به جای دلار در معاملات دو سویه با چین است؛ این در حالی است که مجموع حجم معاملات دو کشور در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ثبت شده است. قرار است حداقل تا ۲۰۳۰ پاکستان و چین روی پروژه‌یی با عنوان «کریدور اقتصادی چین-پاکستان» با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 

ارسال نظر