کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۷۳

افشای توطئه ترور اردوغان

یونان ۹نفر را که برای ترور رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه برنامه‌ریزی کرده بودند در آتن دستگیر کرده است. به گزارش ایسنا، این شبه‌نظامیان قصد داشتند با استفاده از نارنجک، آرپی‌جی و کوکتل مولوتف اردوغان را ترور کنند. آنها در طرح خود برای این ترور از اردوغان با اسم رمز «عقرب» نام برده‌اند و قرار بوده دو گروه از شبه‌نظامیان از طرفین به کاروان خودرو حامل اردوغان هنگام عبور و با سلاح‌های یاد شده حمله و گروه سوم نیز قرار بوده از پشت به خودرو او حمله کنند.

خسارت 47 میلیارد دلاری داعش در عراق

وزیر برنامه‌ریزی عراق گفته، دولت از خسارت 47میلیارد دلاری به مناطق آزاد شده از چنگال داعش رنج می‌برد. به گزارش آسوشیتدپرس، سلمان الجمیلی گفته وزارت برنامه‌ریزی عراق یک برنامه بازسازی 10ساله را آماده کرده است. دولت عراق ماه مه ‌اعلام کرد برای بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال داعش به 100میلیارد دلار نیاز دارد.

 

نیچروان بارزانی به آلمان رفت

یک منبع در دولت اقلیم کردستان عراق از سفر نخست‌وزیر این اقلیم و معاونش به آلمان خبر داد. به گزارش سومریه‌نیوز، بارزانی و طالبانی با معاون وی در این سفر با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیدار می‌کند. روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که در ۲۵سپتامبر برگزار شد، متشنج شده و این امر بر روابط خارجی اقلیم با دیگر کشورها نیز تاثیر گذاشته است.

حمله به مرکز آموزشی در کابل

یک منبع امنیتی افغانستان از درگیری نیروهای پلیس این کشور با چند مهاجم مسلح در حوزه پنجم(محله افشار) در غرب کابل خبر داد. به گزارش یورونیوز، این حمله در مرکز آموزش امنیت ملی شهر کابل روی داده است. به گزارش شاهدان عینی ابتدا صدای انفجار سپس تیراندازی از محل درگیری به گوش رسیده است. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

۱۰۶ دلار سقف مالیات اتباع خارجی در عربستان

وزیر دارایی عربستان گفته از سال ۲۰۱۸ از شرکت‌های خصوصی که دارای تعداد زیادی کارگر خارجی هستند تا سقف ۱۰۶دلار مالیات اخذ خواهد شد. به گزارش العربیه، افزایش چنین مالیات‌هایی همچنین مالیات بر ارزش افزوده که قرار است از سال ۲۰۱۸میلادی در عربستان شروع شود در راستای تقویت کردن درآمدهای غیرنفتی این کشور است.

افتتاح سفارت قطر در بغداد

امیر قطر در دیدار با وزیر کشور عراق ضمن بررسی راه‌های هماهنگ‌سازی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد، قصد دارد سفارت قطر را سال آتی میلادی در بغداد افتتاح کند. به گزارش ایسنا، وزیر کشور در دیدار با تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر در دوحه توسعه همکاری‌های دوجانبه، بازسازی مناطق آزاد شده و مشارکت کشورهای دوست در حمایت از عراق را بررسی کردند.

 

ارسال نظر