امریکا، ابوبکر بغدادی را دستگیر کرده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰

گروه جهان|

روزنامه ترکیه‌یی اعلام کرده ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، به دست امریکایی‌ها در عراق بازداشت و به سوریه منتقل شده است. به گزارش فارس، یک منبع سوری به روزنامه ینی شفق گفته ابوبکر بغدادی در عراق توسط امریکا دستگیر شده سپس به منطقه «الکرامه» سوریه منتقل شده است. این منبع که قبلا یکی از اعضای «جندالاقصی» بوده گفته بغدادی نخستین‌بار به پایگاه امریکا در «رأس‌العین» و سپس به پایگاهی امریکایی در «الحسکه-رمیلان» برده شده است. گفته شده علاوه بر بغدادی، هفت نفر دیگر از سرکردگان ارشد داعش نیز بخشی از این گروه بوده و یکی از آنها یک تبعه عراقی و دیگران نیز همگی اتباع کشورهایی جز عراق و سوریه بوده‌اند.

پیش‌تر مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه که تحت نظارت وزارت دفاع روسیه در سوریه فعالیت دارد، اعلام کرده بود که ائتلاف امریکا در حال آموزش نیروهای شبه‌نظامی در اردوگاه الحسکه سوریه است تا گروه جدیدی از تروریست‌ها را

تحت عنوان ارتش جدید سوریه در جنوب این کشور فعال کند.

دبیر مطبوعاتی رییس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که مسکو هیچ‌گونه اطلاعاتی درمورد اقدام ارتش امریکا در بازداشت ابوبکر بغدادی ندارد. به گزارش روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت ابوبکر بغدادی توسط امریکا گفته است: «نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم، دست‌کم ما چنین اطلاعاتی در دست نداریم.» خبر انتقال ابوبکر بغدادی به سوریه در شرایطی منتشر شده که امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه، یک روز پیش‌تر با پیش‌بینی پایان جنگ علیه داعش در سوریه در فوریه سال آینده، ابراز امیدواری کرده طرفین پای میز مذاکره بنشینند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون گفته است: «ما به اتفاق نیروهای ائتلاف در عراق به پیروزی رسیده‌ایم و گمان می‌کنم در اواسط یا اواخر فوریه ما در سوریه هم در جنگ به پیروزی برسیم. ما باید با اسد و نمایندگانش گفت‌وگو کنیم چراکه اولویت اصلی فرانسه ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی است تا کنار گذاشتن بشار اسد. موضعی که از ماه ژوئن پاریس به‌طور رسمی آن را اعلام کرده است.» رییس‌جمهور فرانسه گفته که پس از شکست داعش، بشار اسد در قدرت باقی خواهد ماند.

 

 

ارسال نظر