کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۸۱

لاوروف: علاقه‌مند مذاکره با طالبان هستیم

وزیر خارجه روسیه گفته کشورش علاقه‌مند است با طالبان در افغانستان مذاکره کند. به گزارش روزنامه هندو، سرگئی لاوروف در حاشیه نشست سه‌جانبه وزرای خارجه هند، روسیه و چین که دوشنبه در دهلی‌نو پایان یافت، گفته: «گفت‌وگوی سیاسی جامع برای صلح در افغانستان باید شامل طالبان و سایر کشورهای منطقه باشد. روسیه در گذشته نیز با طالبان برای حضور بر سر میز مذاکره تماس گرفته است. » وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه سیاست نظامی امریکا در 15سال گذشته برای شکست افراط‌گرایی و تروریسم در افغانستان به کاهش خشونت در این کشور کمکی نکرده گفته امکان حل مساله افغانستان بدون مشارکت همه طرف‌ها وجود ندارد.

درخواست حبس ابد برای 6 روزنامه‌نگار در استانبول

دادستان کل استانبول خواستار مجازات حبس ابد برای احمد آلتان، محمد آلتان، نازلی ایلیجاک و سه روزنامه‌نگار دیگر به اتهام نقض قانون اساسی ترکیه شد. به گزارش حریت، در ارتباط با تحقیقات از ساختار رسانه‌یی گروه گولن، رسیدگی به اتهامات نازلی ایلیجاک، برادران آلتاک و چهار روزنامه‌نگار دیگر به نام‌های یعقوب شیمشک، شکری طغرل اوزشنگول، فوزی یازیجی و تیبت مراد سانلیمان در شعبه 26 دادگاه استانبول برگزار شد. این روزنامه‌نگاران به داشتن اطلاع قبلی از کودتا و مشارکت در ارسال پیام‌های محرمانه در خصوص وقوع این کودتا متهم شده‌اند.

مشرف: در مناقشه قطر باید طرف عربستان می‌بودیم

پرویز مشرف رییس‌جمهور سابق پاکستان از دولت کشورش به سبب عدم جانبداری از به اصطلاح ائتلاف چهارجانبه ضد تروریستی متشکل از کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در مناقشه با کشور قطر انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پرویز مشرف گفته: «از نحوه رفتار دولت پاکستان در قبال بحران قطر واقعا شوکه شده‌ام‌. قطر هرگز کشوری نبود که هواخواه پاکستان باشد و ما مکررا این مساله را مشاهده کرده‌ایم.» مشرف همچنین تصمیم ترامپ برای منتقل کردن سفارت کشورش از شهر تل‌آویو به شهر قدس و رسمیت بخشیدن به شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل را فاجعه‌بار خوانده است.

روسیه به ترکیه برای خرید اس۴۰۰ وام می‌دهد

روسیه با اعطای وام برای خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه موافقت کرد. به گزارش اینترفاکس، آنتون سیلانوف، وزیر دارایی روسیه گفته شرایط وام برای خرید این سیستم موشکی مورد توافق طرفین قرار گرفته است و قرارداد آن در آینده نزدیک امضا خواهد شد. ترکیه در نظر دارد تا دو مجموعه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه خریداری کند که نخستین مجموعه آن تا سال ۲۰۱۹ میلادی به این کشور تحویل داده خواهد شد.

 

ارسال نظر