چین ۱۵۰ میلیارد یوآن به بازار تزریق می‌کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۷۷

 گروه جهان|

تاجران می‌گویند بانک مرکزی چین ۱۵۰ میلیارد یوآن را به صورت قراردادهای بازخرید اوراق به بازار تزریق می‌کند. به گزارش رویترز، بانک خلق چین ۸۰ میلیارد یوآن را به صورت توافقنامه‌های ۷ روزه بازخرید اوراق قرضه و ۷۰ میلیارد یوآن را به صورت بازخرید اوراق قرضه ۲۸ روزه، به بازارهای مالی تزریق می‌کند. به‌طور خالص بانک خلق چین ۴۰ میلیارد یوآن را از طریق فعالیت‌های بازار آزاد وارد جریان مالی خواهد کرد و ۱۱۰ میلیارد یوآن هم با بازخرید اوراق قرضه که روز سه‌شنبه سررسید آنهاست به بازار وارد خواهد شد. بانک خلق چین هفته گذشته ۵۱۰ میلیارد یوآن را به‌طور خالص از بازار‌های مالی بیرون کشید. هر دلار 6.6175 یوآن است.

در همین حال نشریه گلوبال‌تایمز گزارش داده که بانک سرمایه‌گذاری آسیایی چین که خود این کشور موسس آن بوده، برای نخستین‌بار اعلام کرده وامی را در اختیار پکن قرار می‌دهد. این وام قرار است برای اجرای طرح مربوط به تامین گاز طبیعی در اختیار این کشور قرار گیرد. بانک میزان وام اعطایی را 250 میلیون دلار اعلام کرده که براساس آن بیش از 500 روستا و 216هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

جین‌لی‌چون رییس بانک مذکور گفته که چین قصد دارد از اتکای خود به منابع انرژی فسیلی بکاهد و با استفاده از منابع پاک انرژی، آلودگی زیست محیطی را کاهش دهد و این طرح در همین راستا ارزیابی شده است. وی گفته بانک خود را متعهد می‌داند به کشورهایی که اهداف و طرح‌های مساعد برای محیط زیست و توسعه سالم داشته باشند، وام اعطا کند. این بانک 2015 به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد و وام‌هایی را برای اجرای طرح‌های زیربنایی در اختیار برخی کشورهای عضو قرار داده است. این بانک با یک سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری که 30 درصد آن را چین تامین کرده شروع به کار کرد و شمار اعضای آن از 77 کشور و منطقه فراتر رفته است. سرمایه‌گذاری در کشورهای آسیایی و کمک به اجرای طرح‌های زیربنایی در کشورهای عضو به‌خصوص کشورهای کمتر توسعه‌یافته از جمله برنامه‎های این بانک است. یکی دیگر از اهداف بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا، اجرای طرح‌های زیربنایی مرتبط با جاده ابریشم نوین است. ژاپن و امریکا تاکنون تمایل خود را برای عضویت در این بانک اعلام نکرده‌اند.

 

ارسال نظر