کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۵۵

 تغییر احتمالی برخی وزارتخانه‌های اقلیم کردستان

مشاور حزب مسعود بارزانی امکان تغییر در برخی وزارتخانه‌ها در دولت اقلیم را تایید کرده و گفته حزب دموکرات کردستان تمایل به اجرای اصلاح دولتی دارد و این روند نیاز به اجماع طرف‌های سیاسی دارد. به گزارش سومریه‌نیوز، عارف رشدی گفته مرحله کنونی تقویت روابط بین گروه‌های کردستان برای به جریان انداختن نقش دولت اقلیم و ایستادن در برابر فشارهای بغداد را می‌طلبد. رشدی همچنین با اشاره به تحولات سیاسی پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم گفته: «در صورت رسیدن گروه‌های سیاسی به راه‌حلی مشترک بهترین راه، برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت جدید است.»

 باج یک میلیارد دلاری شاهزاده سعودی برای آزادی

یک مقام عربستان سعودی گفته متعب بن عبدالله از اعضای خانواده سلطنتی و رییس پیشین گارد ملی عربستان براساس توافق با مقام‌های دولت این کشور و در ازای پرداخت یک میلیارد دلار، آزاد شده است. به گزارش رویترز، متعب بن عبدالله همراه ده‌ها نفر از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی، وزرای کنونی و مقام‌های سابق این کشور ماه گذشته به دستور کمیته مبارزه با فساد بازداشت شد. متعب پسر عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان است.  

 نشست ضد تروریسم آنکارا و بروکسل

اتحادیه اروپا و ترکیه نشستی را با هدف همکاری‌های بیشتر در مقابله با افراط‌گرایی‌ و ریشه‌کن کردن منابع مالی تروریسم در آنکارا برگزار کردند. به گزارش حریت، در این نشست بر تدابیر اتخاذ شده توسط ترکیه علیه پ‌ک‌ک و سازمان فتو وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی مخالف دولت ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست درباره همکاری‌های پیش‌رو برای جلوگیری از عبور غیرقانونی شبه‌نظامیان داعش و اشتراک اطلاعات گفت‌وگو و تبادل نظر شد. از سوی دیگر آنکارا فعالیت‌های پ‌ک‌ک در اروپا را به عنوان یک اولویت مهم برای برنامه ضد تروریسم ترکیه اعلام کرده و خواستار توقف این فعالیت‌ها شد.

 استقرار نیروهای امریکایی در کرکوک عراق

یک منبع امنیتی عراق از استقرار تعدادی از نیروهای امریکایی در استان کرکوک با هدف حفظ امنیت در این استان خبر داده است. به‌گزارش شفق‌نیوز، این منبع امنیتی گفته حدود ۴۰ خودرو نظامی امریکا سه‌شنبه شب وارد استان کرکوک شده و در برخی مقرها استقرار یافتند. هدف از استقرار این نیروها حفظ امنیت عنوان شده است. در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، نیروهای دولت مرکزی وارد استان کرکوک شده و توانستند کنترل این استان را در دست بگیرند. استان کرکوک جزو مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل است.

 

ارسال نظر