درخواست هاوایی برای عدم تایید فرمان مهاجرتی ترامپ

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۵۳

گروه جهان

ایالت هاوایی از دیوان عالی امریکا خواسته اجرای کامل آخرین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ که ورود اتباع 6 کشور مسلمان را ممنوع کرده و قبلا اجرای بخش‌هایی از آن توسط دادگاه‌های ایالتی لغو شده است را تایید نکند.

به‌گزارش رویترز ایالت هاوایی که دموکرات‌ها بر آن حکومت می‌کنند قبلا اعتراض خود به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ را اعلام کرده و دادگاه‌های این ایالت اجرای بخش‌هایی از این فرمان را لغو کرده‌اند. وکلای ایالت هاوایی در پاسخ به استدلال‌های وکلای دولت فدرال که هفته گذشته خواهان تصویب این فرمان از سوی دیوان عالی شدند، می‌گویند که سومین و آخرین فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ با تبعیض در مورد مسلمانان، قانون اساسی امریکا را نقض کرده و چنین تبعیضی خلاف قانون مهاجرت است. دادگاه استیناف منطقه ۹ امریکا ۱۳ نوامبر با لغو احکام برخی دادگاه‌های ایالتی و منطقه‌یی اجازه داد که بخشی از فرمان مهاجرتی ترامپ به اجرا گذاشته شود.

فرمان مهاجرتی سوم ترامپ ۲۴سپتامبر صادر شد و در حقیقت جایگزین دو فرمان قبلی است که دادگاه‌های فدرال اجرای آنها را متوقف کرده بودند. ممنوعیت ورود به امریکا در حال حاضر شامل اتباع لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد، ایران و کره‌شمالی می‌شود که با اتباع یا نهادهای امریکایی ارتباطی ندارند. دولت امریکا از دیوان عالی خواسته این حکم را نیز بررسی و لغو کند. ممنوعیت‌های فرمان مهاجرتی ترامپ برخی مقامات حکومت ونزوئلا را نیز شامل می‌شود. دادگاه‌های ایالتی و محلی در احکام خود با اجرای این بخش از ممنوعیت‌ها مخالفت نکرده‌اند. آسوشیتدپرس نوشته، مخالفان فرمان مهاجرتی ترامپ سه‌شنبه شواهد و استدلال‌های خود را به دیوان عالی امریکا تسلیم کردند. آنها از دیوان عالی خواستند تا درخواست وکلای دولت برای اجرای کامل ممنوعیت‌های در نظر گرفته شده در این فرمان را رد کند. هفته گذشته وکلای دولت با تسلیم شواهد خود به دیوان عالی تاکید کردند که لغو یا جلوگیری از اجرای کامل این فرمان باعث صدمه‌های غیرقابل جبرانی خواهد شد چون این سیاست براساس موازین و نیازهای مشروع امنیت ملی و سیاست خارجی تنظیم شده است.

 

ارسال نظر