کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۶۴

 اردوغان: آنکارا عروسک دست کشورها نیست

رییس‌جمهور ترکیه گفته تهدیدهای خبیثانی علیه ترکیه مطرح است اما آنکارا عروسک نیست و نمی‌توانند همانند کشورهای دیگر با ترکیه بازی کنند. به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته است: «ما همان‌قدر که دولتی متعهد و پایبند هستیم، خصومت‌مان نیز شدید است. در حالی که اعلام می‌کنند سوریه و عراق از داعش پاکسازی شده است باز هم حجم گسترده‌یی از تسلیحات به این کشور ارسال می‌شود. چرا انتقال تسلیحات ادامه دارد؟ این سلاح‌ها برای چه کشوری استفاده خواهد شد، اما ترکیه این نقشه‌ها را می‌داند و گام‌های لازم را برمی‌دارد، کسی تصور نکند در برابر این اتفاقات ترکیه می‌نشیند و بدون هیچ اقدامی منتظر می‌ماند.»

 سفر 2 مقام ارشد امریکایی به پاکستان

جیمز ماتیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا به زودی به پاکستان سفر می‌کنند. این سفر به‌دلیل تنش‌های اخیر در روابط اسلام‌آباد - واشنگتن در کانون توجه کارشناسان سیاسی قرار گرفته است. نشریه پاکستانی داون نوشته، دانفورد و جیمز ماتیس به زودی برای گسترش همکاری‌ها با پاکستان در جنگ علیه طالبان و تلاش برای کاهش تنش‌های دو کشور به اسلام‌آباد سفر می‌کنند. این سفر احتمالا در هفته نخست دسامبر انجام خواهد شد.

 الجبیر: متهمان پرونده‌های فساد دو راه بیشتر ندارند

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: کسانی که در عربستان در پرونده‌های فساد دست دارند دو گزینه در مقابل آنها وجود دارد یا اینکه اموال غارت شده را بازگردانند یا اینکه پرونده آنها به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند. به گزارش عکاظ، عادل الجبیر گفته مسوولان ذی‌ربط در عربستان پرونده‌های ۲۰۸ نفر را که در مسائل فساد دست داشتند، بررسی کردند و 7 نفر بی‌گناهی‌شان ثابت و آزاد شد. رییس دستگاه دیپلماسی عربستان گفته: «آمار نتایج اولیه تحقیقات درباره اموال غارت شده به ۱۰۰میلیارد دلار می‌رسد که این امکان وجود داشت از این اموال برای توسعه و پروژه‌ها و بالا بردن سطح سرمایه‌گذاری‌ها در عربستان استفاده شود.»

 محدودیت ورود کامیون‌های پاکستانی به افغانستان

افغانستان در مقابل ممانعت پاکستان از ورود کامیون‌های حمل بار، برای کامیون‌های پاکستان محدودیت متقابل تعیین کرد. با این محدودیت کامیون‌های پاکستانی تنها می‌توانند تا ننگرهار پیش روند و در این استان باید کالاها از خودرو پاکستانی برای حمل به استان‌های دیگر افغانستان به داخل کامیون‌های افغانستانی منتقل شوند. کابل و اسلام‌آباد بارها بر سر ورود و خروج وسایل نقلیه باری با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر