کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۹۱

 تماس تلفنی تیلرسون با نیچروان بارزانی

وزیر خارجه امریکا طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق موضع این اقلیم را به دلیل احترام به تفسیر دادگاه فدرال از قانون اساسی ستود. به گزارش الیوم السابع، وزیر خارجه امریکا در تماس با نیچروان بارزانی نسبت به آرام شدن تنش‌ها در خطوط تماس میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای فدرال عراق ابراز خرسندی کرد. وی همچنین خواستار خویشتنداری از سوی دوطرف برای برقراری ثبات در عراق شد.

 افزایش نیروهای ترکیه‌ای در شمال سوریه

بخش جدیدی از نیروهای ترکیه‌یی که شامل ۹۰ سرباز به همراه تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی هستند، وارد روستای مرزی لوسین در حومه شمالی ادلب سوریه شدند. به گزارش الجزیره، این نیروها به مراکز نظارتی که قرار است در ادلب و غرب حلب ایجاد شود، رسیدند. ادلب و غرب حلب جزو مناطق کاهش تنش در سوریه هستند. توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در نشست آستانه با حضور نمایندگان ایران، ترکیه، روسیه، امریکا و چند کشور دیگر حاصل شد.

آزادی ۳۰ نفر از بند طالبان در افغانستان

نیروهای ویژه افغان و همکاران بین‌المللی‌شان توانستند ۳۰زندانی را از بازداشتگاه طالبان آزاد کنند. این افراد از نزدیکان نیروهای ارتش، پلیس و کارمندان دولتی هستند. به گزارش دویچه‌وله، در نتیجه عملیات نیروهای ویژه افغان و نیروهای خارجی در شهرستان نوزاد ولایت هلمند گروهی از زندانیان که در بازداشتگاه طالبان بودند، آزاد شدند. زندانیان آزادشده نزدیکان کسانی هستند که در صفوف نیروهای پلیس، ارتش ملی و دستگاه دولتی فعالیت می‌کنند.

 افزایش پروازهای ترکیه و قطر

طبق تفاهمنامه امضا شده میان سازمان هواپیمایی ترکیه و سازمان هواپیمایی قطر، شمار پروازها میان دو کشور افزایش خواهد یافت. به گزارش آناتولی، سازمان هواپیمایی ترکیه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده تعداد پروازهای توریستی میان دو کشور افزایش خواهد یافت. تفاهمنامه جدید میان ترکیه و قطر 13 نوامبر در آنکارا پایتخت ترکیه به امضا رسیده و بر اساس آن پروازها میان شهرهای توریستی دو کشور افزایش می‌یابد.

 ثبت 125 گور جمعی در عراق

یک مقام مسوول در سازمان دولتی شهدا در عراق از ثبت 125گور جمعی در این کشور به عنوان آثار جنایات تروریست‌های القاعده و داعش خبر داد. به گزارش ایرنا، این گورها در مناطق مختلف عراق از جمله در منطقه اسپایکر و شهر حویجه قرار دارند و گاه در یک نقطه جغرافیایی ده‌ها گور جمعی به چشم می‌خورد. گفته شده، هزاران خانواده عراقی بی‌صبرانه منتظر گشودن این گورها و شناسایی فرزندانشان هستند اما تاکنون توجه لازم در این زمینه از سوی دولت عراق و نیز تشکیلات کردستان عراق نشده است.

 

 

ارسال نظر