۱۰۰میلیارد دلار هزینه‌ ظهور و افول داعش در عراق

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۵۷

گروه جهان

همزمان با نزدیک شدن نیروهای ارتش عراق به مرز سوریه و آزادسازی آخرین مناطق تحت کنترل داعش، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، خسارات ناشی از ظهور و افول این گروه تروریستی در عراق را معادل ۱۰۰میلیارد دلار تخمین زده است.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، حیدر العبادی هنگام بازدید از شهر مقدس کربلا گفت: «خسارت ناشی از تصرف شهرهای عراق توسط داعش تاکنون از مرز ۱۰۰میلیارد دلار فراتر رفته است. » این در حالی‌ است که محاسبه خسارات فعلا به دو حوزه اقتصادی و زیرساختی محدود می‌شود. جمعه میلیون‌ها زائر برای شرکت در مراسم سالانه اربعین حسینی در کربلا گرد هم آمده بودند.  در همین حال فرمانده عملیات الجزیره عراق اعلام کرده نیروهای این کشور در ادامه پیشروی خود در غرب الانبار به مرزهای سوریه رسیده‌اند. به گزارش ایسنا، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات پاکسازی الجزیره و وادی فرات گفته است: «نیروهای ما از رود فرات عبور کرده و کنترل پل الرمانه را در دست گرفتند و این شهر را به‌طور کامل آزاد کردند. آنها همچنین روستاهای البوعبید، البوفراج، البوشعبان و چند روستای دیگر را آزاد کردند و به مرزهای عراق با سوریه رسیدند. »

فرماندهی عملیات الجزیره شنبه از آغاز عملیات گسترده نیروهای عراقی برای آزادی شهر الرمانه و شهرستان راوه در غرب‌الانبار خبر داده بود. این دو شهر آخرین مناطق تحت سیطره داعش در عراق هستند. در راستای این عملیات، ابوالمهاجر، مفتی داعش در شهرستان راوه در حمله هوایی ارتش عراق با دو نفر از همراهانش کشته شد. ابوالمهاجر از مهم‌ترین رهبران داعش و مسوول اداره امور این گروه در راوه بود. از سوی دیگر منابع عراقی از کشته شدن ۱۳عامل انتحاری داعش در تونلی در تکریت خبر دادند. نیروهای پلیس، حشد الشعبی و جنگنده‌های ارتش این عملیات را در روستای الشیحه در غرب تکریت انجام دادند.

همچنین مزهر العزاوی فرمانده عملیات دجله از آغاز عملیات نظامی گسترده‌یی برای پیگرد باندهای داعش در 9 منطقه در جنوب بعقوبه خبر داد. گروه تروریستی داعش حدود سه سال پیش در جریان پیشروی‌هایی چشمگیر نزدیک به یک‌سوم خاک عراق به ‌علاوه بخش‌هایی از سوریه را به تصرف خود درآورد.

 

 

ارسال نظر