هشدار دولت استرالیا به پناهجویان اردوگاه مانوس

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۰۱

گروه جهان|

 نخست‌وزیر استرالیا به پناهجویانی که از خروج از اردوگاه مانوس خودداری می‌کنند، هشدار داده تا هرچه زودتر این محل را ترک کنند و یک عضو کابینه این کشور بعضی از پناهجویان را به زمینه‌سازی برای درگیری با ماموران محلی متهم کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مالکوم تورنبول نخست‌وزیر استرالیا از ساکنان باقیمانده در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس خواسته تا این محل را تخلیه کنند. وی گفته ماموران دولت پاپوآ گینه‌نو برای باز پس‌گیری این اردوگاه وارد عمل خواهند شد و کسانی که در این محل باقی مانده باشند به زور از آنجا اخراج خواهند شد.

اردوگاه واقع در جزیره مانوس، متعلق به پاپوآ گینه‌نو، یکی از مراکز تعیین شده توسط دولت استرالیا برای اعزام پناهجویان بوده اما سال گذشته، دادگاه قانون اساسی گینه نگهداری افراد در این محل را مغایر قانون اساسی این کشور دانست و به دولت دستور داد این محل را تعطیل کند. مهلت تعیین شده برای تخلیه اردوگاه ۳۱ اکتبر بود اما حدود 600نفر از ساکنان اردوگاه از خروج از آن خودداری کردند.

باقیماندگان در این محل گفته‌اند که در صورت خروج از اردوگاه، نگران اقدامات خشونت‌آمیز برخی اهالی محل هستند و امنیت جانی ندارند. آنان خواستار امکانات بهتری پس از خروج از اردوگاه شده‌اند. به‌گفته مقامات استرالیایی، یک‌صد نفر از کسانی که در ابتدا از اردوگاه خارج نمی‌شدند ظرف 10روز گذشته این محل را ترک کرده‌اند. به ساکنان اردوگاه گفته شده بود که می‌توانند به کشورهای خود بازگردند، یا با اعزام به اردوگاه واقع در جزیره نارو موافقت کنند یا به عنوان پناهجو یا پناهنده به کشورهای دیگر طرف توافق با استرالیا از جمله کامبوج بروند. گفته شده از 10روز پیش، برق و آب اردوگاه قطع شده و غذایی برای این 600 نفر ارسال نمی‌شود. نخست‌وزیر استرالیا فعالان مدافع حقوق پناهجویان در این کشور را به تحریک و تشویق باقیماندگان در اردوگاه مانوس متهم کرده و گفته است که با توجه به شرایط نامساعد اردوگاه در 10روز اخیر، این گروه‌ها مسوول عواقب این وضعیت خواهند بود.

 

 

ارسال نظر