کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۶۱

نشست کشورهای محاصره‌کننده قطر در ابوظبی

وزرای خارجه چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر نشستی در ابوظبی برگزار کرده و تحولات اخیر در پرونده قطر را بررسی کردند. به ‌گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر اعلام کرده این مذاکرات در حاشیه کنفرانسی در امارات درباره مساله امنیتی خاورمیانه برگزار شده است. عربستان، امارات، بحرین و مصر کشور قطر را به حمایت از تروریسم و برهم زدن ثبات منطقه متهم می‌کنند؛ اتهاماتی که دوحه به‌شدت آن را رد و تاکید کرده، این اقدامات غیر قابل توجیه بوده و بر پایه ادعاهایی بی‌اساس اتخاذ شده‌اند.

حشد الشعبی: خارج از مرز عراق نمی‌جنگیم

سخنگوی رسمی حشد الشعبی اعلام کرد که نیروهای مردمی خارج از مرزهای عراق از جمله البوکمال سوریه نمی‌جنگند. به گزارش العهد، سخنگوی حشد الشعبی عراق گفته که این گروه هیچ نیرویی در سوریه نه در شهر البوکمال نه در شهرهای دیگر ندارد. ارتش عراق و حشد الشعبی کنترل بیشتر مناطق مرزی با سوریه را در دست گرفته‌اند. همزمان نیز ارتش سوریه به سمت مرزهای این کشور با عراق از جمله شهر البوکمال، آخرین مقر مهم داعش در این مناطق پیشروی کرده است.

دستگیری صدها نفر در ترکیه

صدها نفر در شهرهای مختلف ترکیه با دستور دادستان کل به اتهام همکاری با گروه گولن در هفته گذشته دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، با دستور دادستان‌های مقیم در شهرهای استانبول، ازمیر، توکات، گیرسون، کریک قلعه، موغلا، کوجاالی، مانیسا، آفیون کارا حیصار، زونقول داغ، اسکی شهیر و آنکارا، 349 فرد مظنون از جمله 32 سرباز را به اتهام همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته توسط پلیس ضد ترور ترکیه دستگیر شدند. ترکیه مدعی است که فتح‌الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن (فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15جولای (25تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

8 سال زندان برای محافظان ژنرال دوستم

دادگاهی در کابل 7نفر از محافظان ژنرال دوستم، معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان را به هشت سال زندان محکوم کرد. این حکم نهایی نیست. به گزارش بی‌بی‌سی، این افراد متهم به توقیف و بدرفتاری با احمد ایشچی از مخالفان سیاسی دوستم و معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی هستند. احمد ایشچی تقریبا یک‌سال پیش مدعی شد که دوستم و محافظانش او را ربودند و با او بدرفتاری کردند. وی از مخالفان سیاسی عبدالرشید دوستم است. این حکم در شرایطی صادر شده که دوستم از 29 اردیبهشت به ترکیه رفته است. منابع مطلع گفته‌اند که او به نحوی تبعید شده است.

 

 

ارسال نظر