کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۱۵

«نیچروان» مأمور آشتی با بغداد شد

مسعود بارزانی، رهبر مستعفی اقلیم کردستان عراق چهارشنبه دفتر ریاست خود در اقلیم را ترک کرده و برادرزاده خود را برای آغاز روند آشتی با دولت مرکزی بغداد و همسایگانش و دیگر احزاب رقیب کرد بر جای خود گذاشت. به گزارش رویترز، نیچروان بارزانی که در کنار عموی خود به عنوان نخست‌وزیر فعالیت می‌کرد درحال حاضر چهره کلیدی در بخش اجرایی منطقه خودمختار کردستان پس از کناره‌گیری عمویش از پست ریاست است. هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه سابق عراق که درحال حاضر مشاور دولت کردستان و از اعضای ارشد حزب دموکراتیک کردستان است، گفت: نخست‌وزیر شخصی کلیدی در دوره انتقال خواهد بود.

ترکیه با روش‌های مافیایی اداره می‌شود

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه ضمن انتقاد از رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور این کشور به دلیل استعفای شهردار بالیکسیر گفت، حزب حاکم عدالت و توسعه با استفاده از روش‌های مافیایی شهردارها را مجبور به استعفا می‌کند. به گزارش حریت، کمال قلیچدار اوغلو گفته، تهدید کردن یک خانواده روشی است که توسط مافیا استفاده می‌شود. افرادی که در داخل دولت سمتی دارند نباید چنین روش‌هایی را بپذیرند اگر چنین کاری انجام دهید مجبور به ترک سمت‌تان می‌شوید. اظهارات قلیچدار اوغلو پس از آن مطرح شد که احمد ادیپ اوغور، شهردار بالیکسیر به‌ دلیل فشارهای اردوغان استعفا داد.

کابل، کنترل 57 درصد از افغانستان را در دست دارد

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) گزارش داده، وضعیت کنترل دولت بر مناطق و جمعیت کشور از دو سال گذشته در بدترین سطح خود رسیده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دفتر جان ساپکو در گزارش 3ماهه اخیرش به کنگره امریکا نوشته کنترل و نفوذ دولت افغانستان از ۷۲درصد در ۱۳۹۴ به ۵۷ درصد در عقرب امسال کاهش یافته است. منبع اطلاعات این گزارش نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان هستند.

کابینه عراق زمان انتخابات پارلمانی را مشخص کرد

کابینه عراق با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۵ماه مه سال آینده موافقت کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، رأی‌گیری اینترنتی است و احزابی که در انتخابات شرکت می‌کنند نباید جناح‌های مسلح داشته باشند. کابینه همچنین با پیش‌نویس قانون صندوق توسعه اجتماعی موافقت کرد که هدف از آن سهم داشتن در تحقق توسعه پایدار و فراگیر در جوامع محلی است.

 

ارسال نظر