ترامپ: کار سازمان تجارت جهانی بهره‌کشی از امریکاست

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵

گروه جهان

رییس‌جمهور امریکا گفته سازمان تجارت جهانی با هدف بهره‌کشی از امریکا تشکیل شده است. به‌گزارش رویترز، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز گفت: «سازمان تجارت جهانی برای منفعت همه طرف‌ها، غیر از ما تشکیل شده است. آنها طوری از این کشور (امریکا) بهره‌کشی کرده‌اند که باورتان نمی‌شود. ما در تمام شکواییه‌ها در سازمان تجارت جهانی مغلوب می‌شویم، چون کمتر از دیگران در آنجا قاضی داریم. این سازمان برای بهره‌کشی از ایالات متحده امریکا تشکیل شد.»

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه گفته شرکت‌های امریکایی دیگر این کشور را ترک نخواهند کرد و اگر این کار را انجام دهند به طرق مختلف جریمه می‌شوند. رییس‌جمهور امریکا همچنین درباره تنش‌های اخیر میان او و نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای امریکا گفته است: «در حزب جمهوری‌خواه، بین ما به معنی واقعی کلمه اتحاد برقرار است. نگاهی به حزب دموکرات بیندازید و اینکه چطور از برنی سندرز سوءاستفاده کردند. من داخل مجلس سنا بودم که همه جمهوری‌خواهان در آنجا حضور داشتند. این‌طور برایتان بگویم که در آنجا غیر از دو نفر، عشق زیادی میان همه وجود داشت.»

 اخیرا باب کورکر نماینده جمهوری‌خواه و رییس کمیته روابط خارجی سنا و جف فلیک سناتور جمهور‌خواه دیگر به‌شدت از ترامپ و سیاست‌های وی انتقاد کرده‌اند.  ترامپ در حالی سازمان تجارت جهانی را به بهره‌کشی از امریکا متهم کرده که پیش‌تر نیز در جریان‌ رقابت‌های انتخاباتی هشدار داده بود در صورت مخالفت این سازمان با طرح او برای بازنگری تعرفه‌های گمرکی امریکا را از این نهاد خارج خواهد داد. ترامپ گفته بود: «این سازمان و قوانین آن یک فاجعه است. » ترامپ حتی زمانی که مجری برنامه با اشاره به همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نسبت به پیامدهای چنین تصمیم‌های احساسی بر اقتصاد جهانی هشدار داده، از موضع خود عقب‌نشینی نکرد. کارشناسان معتقدند که از جمله پیامدهای احتمالی احتمال خروج امریکا از سازمان تجارت جهانی افزایش قیمت کالاهای وارداتی و انزوای اقتصادی ایالات متحده خواهد بود.

 

 

ارسال نظر