کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۶۶

تمدید ۸ ماهه دوره پارلمان کردستان عراق

 با وجود برخی مخالفت‌ها با تمدید دوره پارلمان کردستان عراق اما بالاخره این پارلمان در جلسه سه‌شنبه خود رای به تمدید آن داد. این درحالی است که رییس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق از سمتش کناره‌گیری کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، پارلمان کردستان عراق با وجود مخالفت جنبش تغییر و جماعت اسلامی و عدم حضور نمایندگان این دو حزب در پارلمان رای به تمدید دوره آن داد. در این راستا یک منبع در پارلمان کردستان اعلام کرده، پارلمان سومین جلسه خود را پشت درهای بسته بدون حضور جنبش گوران (تغییر) و جماعت اسلامی برگزار کرده است.

سفر غیرمنتظره تیلرسون  به افغانستان

وزیر خارجه امریکا در یک سفر اعلام نشده به کابل با مقامات افغانستان درباره استراتژی جدید کشورش برای پایان دادن به جنگ در افغانستان گفت‌وگو کرد. به گزارش رویترز در این دیدار که در فرودگاه بگرام در خارج از کابل برگزار شده، اشرف غنی رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان و نیز ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای امریکا در این کشور حضور داشته‌اند. تیلرسون قرار است پس از دیدار با مقامات افغانستان و پاکستان به دهلی‌نو برود تا درباره گسترش همکاری‌های منطقه‌یی با مقامات هندوستان نیز گفت‌وگو کند.

عرصه سهام آرامکو در نیمه دوم ۲۰۱۸

مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان با رد هر گونه تغییر در برنامه دولت سعودی برای فروش آرامکو گفته، نخستین مرحله عرضه سهام شرکت دولتی نفت عربستان نیمه دوم سال ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود. به گزارش فرانس‌24 امین ناصر گفته است:«بارها گفته‌ایم در سال 2018 سهام آرامکو را عرضه می‌کنیم و اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم در نیمه دوم سال 2018 سهام آرامکو عرضه می‌شود. عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی عربستان درحال طی مراحل قانونی است. پیش‌بینی می‌شود این عرضه سهام بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام در بازارهای مالی در جهان باشد و انتظار می‌رود حدود 100میلیارد دلار برای سعودی‌ها درآمد فراهم کند.

استعفای شهردار آنکارا به علت فشار اردوغان

شهردار آنکارا به علت فشار‌های رجب طیب اردوغان کناره‌گیری می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ ملیح گوکچک 68 ساله که از 1994 شهردار آنکاراست یکی از 3 شهردار با نفوذ در ترکیه است که از سوی اردوغان تحت فشار فزاینده‌یی قرار دارد. گوکچک پس از دیدار با اردوغان در کاخ ریاست‌جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ان‌شاءالله اعضای شورای شهر را شنبه در شهرداری جمع می‌کنم تا با آنها که دوستانم هستند، خداحافظی کنم و از سمت خود استعفا بدهم. اردوغان که بارها اعلام کرده بخش‌هایی از حزب از خستگی مفرط رنج می‌برند به دنبال ترمیم حزب حاکم عدالت و توسعه پیش از انتخابات سال 2019میلادی است.

 

ارسال نظر