کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۹۹

تشدید تدابیر امنیتی در کویت

 دستگاه‌های امنیتی کویت در روزهای اخیر تدابیر امنیتی را در پیش‌بینی تهدیدهای گروه تروریستی داعش دو برابر کرده‌اند. به گزارش روزنامه کویتی «القبس» دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی یکی از کشورهای دوست کویت هفته گذشته هشدارهایی درباره «تهدیدهای داعش» که هنوز زمان و مکان آنها مشخص نشده به این کشور ابلاغ کرده‌اند. دستگاه‌های امنیتی کویت نیز در روزهای اخیر تدابیر خود را از طریق نظارت، بازرسی و حضور فرماندهان در میادین استان‌های مختلف کشور تشدید کرده‌اند.  

حمله به سفیر پکن در اسلام‌آباد

سفارت پکن در اسلام‌آباد با ادعای اینکه براساس اطلاعات امنیتی به دست آمده احتمال حمله تروریستی به سفیر این کشور وجود دارد از دولت پاکستان اقدام مناسب در این زمینه را خواستار شد. به نوشته روزنامه«داون» پاکستان در نامه محرمانه سفارت چین به وزارت کشور پاکستان آمده است: «اطلاعاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی به دنبال ترور «یاوجینگ» سفیر جدید پکن در اسلام‌آباد هستند.» در این نامه از وزارت کشور پاکستان درخواست شده تا تعداد نیروهای تامین امنیت سفارت چین را بیشتر کرده و مراقبت از جان سفیر پکن را کنترل کند. طبق نامه ارسالی توسط سفارت چین، عده‌یی تروریست وارد پاکستان شده‌اند که نام یکی از آنها عبدالولی است و به گروهی به نام «ای‌تی‌آی‌ام» تعلق دارد. سفارت چین از پاکستان درخواست کرده تا این تروریست را دستگیر کند و به سفارت چین تحویل دهد.

دستگیری صدها مظنون به همکاری با گروه گولن

صدها نفر در شهرهای مختلف ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن بازداشت شوند. به‌ گزارش ایرنا در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن با دستور دادستان‌های مقیم در شهرهای مختلف 252 فرد مظنون به همکاری با گروه گولن توسط پلیس ضد ترور دستگیر شدند که در میان آنها 51 پلیس امنیت و 6 قاضی دادگاه‌های ترکیه دیده می‌شوند. ترکیه مدعی است، فتح‌الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به (فتو) با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15جولای را سازماندهی کرده است.

 

ارسال نظر