کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۱۵

 حمله انتحاری ۱۵عضو وزارت دفاع افغانستان را کشت

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که حمله انتحاری در ورودی دانشگاه نظامی مارشال فهیم در غرب کابل، ۱۵کارآموز نظامی را کشته و ۴نفر دیگر را زخمی کرده است. به گزارش آناتولی، تعداد قربانیان دو حمله بمب‌گذاری انتحاری به دو مسجد در افغانستان نیز به دست‌کم ۷۲ نفر رسیده که در میان آنها تعدادی کودک نیز دیده می‌شود. گفته شده، در حمله نخست، مهاجم انتحاری با منفجر کردن خود در مسجد امام زمان (عج) در منطقه دشت برچی در غرب کابل دست‌کم ۳۹ نمازگزار را به شهادت رساند. قربانیان این حمله شیعیانی بودند که برای برگزاری نماز جماعت به این مسجد آمده بودند. همچنین در حمله جداگانه انتحاری در مسجدی در ولایت غور ۳۳ نفر به شهادت رسیدند. داعش مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است.

 تعلیق فعالیت‌های «شورون» در کردستان عراق

روزنامه فرامنطقه‌یی الحیات چاپ لندن نوشته شرکت بزرگ نفتی امریکایی شورون فعالیت‌های خود را در منطقه کردستان عراق به‌طور موقت به حالت تعلیق درآورد. به گزارش ایرنا، سخنگوی شرکت گفته است: «همچنان وضعیت منطقه کردستان عراق را پیگیری می‌کنیم اما تصمیم گرفته‌ایم عملیات خود را به‌طور موقت در این منطقه به حالت تعلیق درآوریم.» نیروهای دولت فدرال عراق دوشنبه گذشته با ورود به منطقه کرکوک و خارج کردن نیروهای پیشمرگه کرد که از سال 2004 بر این منطقه سیطره یافته بودند، کنترل این منطقه را به دست گرفتند. همزمان، رییس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌یی رسمی مدعی شده دولت این کشور دست به تلاش‌هایی برای نسل‌کشی زده است. روابط اقلیم کردستان و دولت مرکزی پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال متشنج شده است.

 اردوغان: امریکا کشوری متمدن نیست

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، در دانشگاه ابن خلدون استانبول با اشاره به حکم بازداشت محافظانش در امریکا گفته است: «با دعوت رسمی به کشورى رفته‌ام، اما برای 13 محافظ من بدون اینکه آنها را ببینند و بشناسند حکم غیابی صادر مى‌کنند. این کشور متمدن نیست.» به گزارش یورونیوز، صدور حکم بازداشت ۱۲ محافظ اردوغان از سوی پلیس امریکا، خشم رییس‌جمهوری ترکیه را برانگیخته است. این حکم پس از آن صادر شد که در جریان سفر اردوغان به واشنگتن در ماه مه، محافظان وی به تجمع مخالفان در نزدیکی کاخ سفید حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 حیدر العبادی راهی عربستان‌سعودی ‌شد

نخست‌وزیر عراق به همراه هیاتی عالی‌رتبه به عربستان‌سعودی خواهد رفت. به‌ گزارش الشرق‌الاوسط، سفیر عراق در عربستان گفته حیدر العبادی به همراه هیاتی عالی‌رتبه شامل 10 وزیر و 60مشاور وارد ریاض شده و با مسوولان عربستانی نشست‌هایی را برگزار خواهد کرد. قرار است یک‌شنبه (امروز) مراسم امضای توافقنامه کمیته هماهنگی عربستان-عراق برگزار شود.

 

ارسال نظر