کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹

عربستان‌سعودی به‌دنبال تغییر حکومت در قطر است

وزیر خارجه قطر با متهم کردن عربستان به تلاش برای بی‌ثبات‌سازی رهبری کشورش گفته تدابیر عربستان و سه کشور دیگر حوزه خلیج‌فارس در مناقشه با دوحه به مبارزه تحت امر امریکا علیه داعش لطمه وارد کرده است. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، عربستان‌سعودی، امارات، مصر و بحرین مناسبات دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر به حالت تعلیق درآوردند و مسیرهای هوایی و کشتیرانی را با بزرگ‌ترین صادر‌کننده گاز طبیعی مایع که مقر بزرگ‌ترین پایگاه نظامی امریکا در منطقه است، بستند. این چهار کشور، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند.

اردوغان: منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم

رییس‌جمهور ترکیه با اعلام اینکه آنکارا منتظر تصمیم اتحادیه اروپا درباره روند عضویت در این اتحادیه است، گفته ترکیه طرفی نخواهد بود که میز مذاکره را ترک می‌کند. به گزارش حریت، رجب طیب اردوغان در ورشو با اشاره به توافق پناهجویان میان ترکیه و اتحادیه اروپا گفته این اتحادیه تنها ۸۸۵ میلیون یورو از 3میلیارد یورو رقم تعیین شده در توافق به ترکیه را داده است. براساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا که مارس سال گذشته به اجرا درآمد، اتحادیه اروپا وعده داد، ‌در برابر اقدامات ترکیه برای جلوگیری از هجوم پناهجویان به سمت اروپا به میزان یک میلیارد یورو برای مدیریت پناهجویان به ترکیه بدهد.

انفجار در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت

در جریان وقوع انفجار در یک کامیون پلیس که چهارشنبه به وقوع پیوست، دست‌کم 6نفر در این شهر واقع در جنوب غرب پاکستان کشته شدند. به گزارش رویترز، رییس پلیس کویته گفته این کامیون حامل سربازان و ماموران پلیس بود که در جریان این انفجار 4نفر از آنها کشته شدند. همچنین دو عابر پیاده هم در این انفجار جان خود را از دست دادند. به گفته این مقام مسوول پلیس، انفجار در حومه شرقی کویته رخ داده است. پلیس گفته نمی‌تواند انتحاری بودن این انفجار را تایید کند.

سفر رییس ستاد ارتش عراق به عربستان

رییس ستاد ارتش عراق چهارشنبه در راس هیاتی برای سفری دو روزه عازم عربستان شد. به گزارش ایرنا، عثمان الغانمی در پاسخ به دعوت عبدالرحمن بن صالح رییس ستاد کل نیروهای مسلح عربستان که جولای به عراق سفر کرده بود، برای دیدار با وی عازم عربستان شد. این نخستین سفر یک مقام ارشد نظامی عراق به عربستان پس از قطع روابط بغداد - ریاض در زمان صدام است. در این سفر قرار است درباره مبارزه با تروریسم و بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور گفت‌وگو شود. همچنین اعلام شده وزیر انرژی، صنعت و معدن عربستان‌سعودی به‌زودی به عراق سفر می‌کند.

 

ارسال نظر