کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲

قطر اوراق قرضه عرضه می‌کند

قطر تصمیم گرفته برای کاهش فشار ناشی از تحریم‌ها اوراق قرضه در بازارهای بین‌المللی عرضه کند. به‌ گزارش بلومبرگ، قطر به‌ دنبال کسب درآمد از راه چاپ و عرضه اوراق قرضه به ارزش دست‌کم 9میلیارد دلار در بازارهای بین‌المللی است. بر این اساس مقامات دولتی قطر درحال مذاکره با شماری از بانک‌ها برای تعیین بهترین زمان برای فروش احتمالی این اوراق هستند. گفته شده، دوحه درصدد است با سرمایه‌گذاری در آسیا، امریکا و اروپا کمبود ناشی از خلأ سرمایه‌گذاری‌های منطقه‌یی را جبران کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند، روند تولید ناخالص ملی قطر به‌ دلیل تحریم‌های عربستان و متحدانش به کمترین حد خود از سال 1995 تاکنون برسد.

 

توقف فعالیت صلیب سرخ در شمال افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده، دفاتر خود را در قندوز، مرکز ولایت قندوز و میمنه، مرکز ولایت فاریاب بسته است. به گزارش بی‌بی‌سی، پس از 3 حمله پی‌درپی به کارمندان صلیب سرخ، این نهاد فعالیت خود را در تمام ولایت‌های شمالی افغانستان کاهش داده ‌است. تعداد کارمندان دفتر شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ نیز به صورت جدی کاهش یافته ‌است. به گفته این نهاد از ۲۰۱۶ تاکنون 3حادثه دلخراش برای کارمندان صلیب سرخ رخ ‌داده و شرایط برای فعالیت این نهاد بسیار دشوار شده است.

امارات ده‌ها خانواده سوری را اخراج کرد

امارات اخیرا 50 خانواده سوری را به بهانه اقامت غیرقانونی در این کشور اخراج کرده است. اخراج سوری‌ها از ابوظبی شامل حال تاجران و سرمایه‌گذاران سوری هم شده است. به گزارش القدس العربی یک منبع خصوصی گفته، امارات این خانواده‌ها را به تعامل با قطر متهم کرده است. این اقدام غافلگیرانه و بدون هیچ هشدار قبلی انجام شده است. گفته شده، بخش امنیتی امارات با خانواده‌های سوری تماس گرفته و گفته هر چه سریع‌تر باید به کشور خود بازگردند و مدارک شناسایی؛ گذرنامه و برگه اقامت را به همراه داشته باشند.

درخواست 15 سال زندان برای فعال آلمانی در ترکیه

پس از گذشت 3ماه از بازداشت پتر اشتویتنر فعال حقوق بشر آلمانی، دادستانی کل ترکیه برای او ۱۵سال حبس درخواست کرده است. به گزارش دویچه‎وله، اتهام این شهروند آلمانی عضویت در تشکیلات تروریستی و حمایت از آن عنوان شده است. رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه این آلمانی را جاسوس نامیده و آنها را در کنار تروریست‌ها قرار داده است. مناسبات برلین- آنکارا پس از کودتای ناموفق سال گذشته علیه رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه که سرکوب‌های گسترده داخلی را در پی داشته، متشنج شده است. آنکارا درحالی این اقدام تنش‌زا را انجام داده که وزیر خارجه ترکیه اخیرا از تمایل کشورش برای بهبود مناسبات با آلمان سخن گفته بود.

 

ارسال نظر