کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۹۰

ائتلاف عربستان سعودی در فهرست سیاه سازمان ملل

رویترز گزارش داده که سازمان ملل نام عربستان را در پیش‌نویس فهرست سیاه خود از عوامل کشتار کودکان در یمن گنجانده است. این گزارش که هنوز در حد پیش‌نویس و محرمانه است باید به تایید دبیرکل سازمان ملل برسد و امکان تغییر در آن نیز هست. این گزارش قرار است اکتبر به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم شده و ۳۱ اکتبر به بحث گذاشته شود. گفته شده در ۲۰۱۶ ائتلاف عربستان مسوول ۶۸۳ مورد مرگ و زخمی شدن کودکان بوده است. نماینده عربستان در سازمان ملل در واکنشی اولیه گفته هیچ توجیهی برای گنجاندن نام این کشور در فهرست سیاه وجود ندارد.

پاکستان با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را آشکارا به ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی جوزف دانفورد که همراه جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا حضور داشت، گفته این موضوع برای او مشخص شده است. دونالد ترامپ نیز در زمان اعلام استراتژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان و آسیای جنوبی با اظهار نگرانی درباره پناهگاه‌های امن گروه‌های شورشی در خاک پاکستان هشدار داده که باید سیاست پاکستان در این مورد تغییر کند.

دیدار ملک سلمان با پوتین در مسکو

العربیه گزارش داد که ملک سلمان پادشاه عربستان چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار کرده است. این نخستین دیدار در سطح پادشاهی سعودی‌ها از روسیه است. دیدار ملک سلمان از عربستان چندین بار به تعویق افتاده بود اما در نهایت دیدارهای ظاهرا موفقیت‌آمیزی که محمدبن‌سلمان ولیعهد این کشور از روسیه داشت، زمینه‌یی برای دیدار سلمان آماده کرد. پیش از این ولیعهد عربستان با وزیر دفاع روسیه در سال 2015 ملاقات کرده بود و دیداری هم با مقامات رسمی این کشور داشت.

نوری مالکی رییس ائتلاف ملی عراق شد

ائتلاف دولت قانون نوری مالکی را به عنوان رییس جدید ائتلاف ملی انتخاب کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، ائتلاف دولت قانون که بزرگ‌ترین فراکسیون عضو ائتلاف ملی شیعیان عراق است، سه‌شنبه نوری مالکی را به عنوان رییس ائتلاف ملی انتخاب کرد. ائتلاف ملی بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان عراق است. احمد کنانی، نماینده عضو ائتلاف دولت قانون گفت:«ائتلاف دولت قانون، نوری مالکی را براساس اختیاری که فراکسیون دولت قانون در داخل ائتلاف ملی داشت، انتخاب کرد به این ترتیب مالکی جانشین عمار حکیم، ‌رهبر جریان حکمت ملی شد که دو سال ائتلاف ملی را هدایت کرد.» ائتلاف ملی شیعه ۲۴ آگوست ۲۰۰۹ از گروه‌های شیعه عراق تشکیل شد و بزرگ‌ترین فراکسیون سیاسی در این کشور است که نماینده آن نخست‌وزیری را در دست دارد.

 

 

ارسال نظر