کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴

 کاهش مناسبات اقتصادی آلمان با ترکیه

صدراعظم آلمان اعلام کرده مصمم است که برای آزادی شهروندان آلمانی از زندان‌های ترکیه، مناسبات اقتصادی کشورش با ترکیه را کاهش دهد. به گزارش دویچه‌وله، آنگلا مرکل ضمن اعلام قصد خود مبنی بر بازنگری پروژه‌های اقتصادی مشترک با ترکیه و کاهش روابط اقتصادی با آنکارا تاکید کرده که باید مذاکره با دولت اردوغان برای آزادی شهروندان آلمانی را ادامه داد. در حال حاضر ۵۴ شهروند آلمانی در زندان‌های ترکیه به‌سر می‌برند. ۱۹ نفر از این افراد در سال جاری میلادی و بقیه بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ دستگیر شده‌اند.

 عملیات غافلگیرانه عراق علیه داعش در الانبار

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نظامی در عراق از شروع عملیات غافلگیرانه در منطقه العکاشات در غرب الانبار خبر داده و هدف آن را تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه اعلام کرده است. به گزارش ایرنا، ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک نظامی اعلام کرده این عملیات با مشارکت نیروهای فرماندهی امنیت استان الانبار، الحشد الشعبی، نیروهای مرزبانی و پشتیبانی بالگردهای ارتش و نیروهای هوایی عراق صورت گرفته است. این عملیات برای داعش غافلگیر‌کننده بود، زیرا این گروه تصور می‌کرد که عملیات در الحویجه در جنوب غربی کرکوک آغاز می‌شود.

 عربستان‌: پذیرش شروط ما به نفع قطر است

وزیر خارجه عربستان‌سعودی گفته به نفع قطر است که شروط وضع شده از سوی عربستان‌سعودی، امارات، بحرین و مصر را بپذیرد. عادل الجبیر به اسکای‌نیوز گفته است: «انجام این شروط به نفع دوحه خواهد بود چرا که همه ما از گسترش افراط‌گرایی و تروریسم زیان خواهیم دید و تاثیر منفی بر ما و خود قطر خواهد گذاشت.» عربستان، امارات، بحرین و مصر بیش از سه ماه پیش با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

 هشدار قطر به شهروندانش درباره سفر به مصر

در واکنش به اقدامات امنیتی مقامات قاهره در حق قطری‌ها هنگام ورودشان به مصر، دوحه به شهروندانش نسبت به سفر به این کشور هشدار داده است. به گزارش آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: «این هشدار به دلیل اتخاذ اقدامات امنیتی از سوی مقامات مصر در حق شهروندان قطری هنگام ورودشان به مصر است.» مصر از جمله کشورهایی است که به همراه امارات، بحرین و عربستان روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند.

 

ارسال نظر