شکایت 4 ایالت از دولت ترامپ برای لغو «داکا»

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۰۹

گروه جهان

در ادامه اعتراض‌ها و شکایت‌ها به لغو قانون موسوم به داکا (DACA)، چهار ایالت دیگر امریکا اعلام کردند که از دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات‌متحده به‌ خاطر تصمیم برای لغو برنامه حمایتی از مهاجران غیرقانونی که در کودکی به خاک امریکا وارد شده‌اند، شکایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان‌های کل ایالت‌های کالیفرنیا، ماین، ماریلند و مینسوتا به‌طور مشترک شکایتنامه‌یی را در دادگاه فدرال در کالیفرنیای شمالی تنظیم کردند. هفته گذشته نیز ائتلافی از 15 ایالت به علاوه شهر واشنگتن، پایتخت ایالات‌متحده نیز در تصمیمی مشابه از دولت امریکا شکایت کرده بودند.

خاویر بسرا دادستان کل ایالت کالیفرنیا، با اعلام اینکه برنامه داکا (موسوم به رویاپردازان) به بیش از 800 هزار کودک مهاجر غیرقانونی اجازه داده تا از زندگی در سایه بیرون آمده و به امریکایی‌هایی مفید و موفق تبدیل شوند، گفته است: «از هر چهار رویاپرداز یک کودک کالیفرنیا را خانه خود می‌داند. بی‌دلیل نیست که ایالت ما ششمین اقتصاد بزرگ جهان است.»

براساس نتایج مطالعات مرکز ترقی امریکایی که در ماه ژانویه منتشر شد، لغو قانون داکا سالانه 11.3میلیارد دلار به ایالت کالیفرنیا زیان می‌زند.

همچنین در این شکایتنامه آمده که لغو قانون داکا می‌تواند به نقض تعهد دولت به رویاپردازان و کارفرمایان آنها بینجامد. براساس قانون دولت امریکا اجازه ندارد از اطلاعاتی که با رضایت مهاجران غیرقانونی یا کارفرمایان آنها جمع‌آوری شده برای اخراج مهاجران یا تحت پیگرد قرار دادن کارفرمایان‌شان استفاده کند.

دونالد ترامپ سه‌شنبه گذشته قانون داکا را که 2012 به امضای باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق امریکا رسیده بود، لغو کرد. تصمیم ترامپ برای لغو این برنامه با مخالفت دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان روبه‌رو شد. صدای اعتراض‌ها در سراسر ایالات‌متحده بلند شد و هزاران نفر در تظاهرات اعتراضی که یک‌شنبه در لس‌آنجلس برگزار شد، شرکت کردند. در صورتی که کنگره اصلاحیه‌یی مهاجرتی به تصویب نرساند، رویاپردازان در عرض 6ماه آینده در معرض خطر اخراج قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر