ارتش سوریه محاصره فرودگاه دیرالزور را شکست

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۴۷

گروه جهان| ارتش سوریه و هم‌پیمانانش توانستند محاصره فرودگاه نظامی دیرالزور و دو محله «هرابش» و «الطحطوح» را بشکنند. از آن سو نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت امریکا نیز عملیات طرد داعش از شرق استان دیرالزور که در مرزهای مشترک با عراق واقع است را آغاز کرده‌اند. با این رخداد به نظر می‌رسد، رقابت بین نیروهای نظام سوریه که در حومه غربی هستند و امریکا برای به دست گرفتن کنترل مرزهای عراق و سوریه رسما آغاز شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، ارتش سوریه از چند روز پیش توانسته به مقر نیروهای وابسته به خود یعنی تیپ 137 در غرب دیرالزور برسد و به این ترتیب محاصره 3ساله داعش بر این منطقه را بشکند. حال ارتش سوریه در عملیاتی جدید با عنوان خیزش شیر توانست بر فرودگاه نظامی دیرالزور تسلط یابد. داعش بر اکثر مناطق دیرالزور به استثنای محله‌هایی در مرکز استان تسلط دارد.

گفته شده، نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش که درحال پیشروی از منطقه المقابر در بخش پادگان فرودگاه بودند در اطراف ستاد تامین امنیت غرب و جنوب غرب فرودگاه به هم رسیدند و نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌یی برای توسعه راه‌های امن در اطراف فرودگاه بعد از شکسته شدن محاصره آن ایجاد کرد. درگیری‌هایی بین ارتش سوریه و عناصر داعش در طول خاکریز شرقی فرودگاه دیرالزور و خطوط درگیری در الجبلیه، الرشیدیه، المعریقه درگرفت و نهایتا عناصر داعش به سمت شهر البوکمال و المیادین در مرزهای عراق و سوریه گریختند اما ارتش سوریه به پیشروی ادامه داد و توانست مناطق جنوبی دیرالزور را در محاصره درآورد.

به گزارش المیادین، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه اقدام به خنثی‌سازی مین‌های کار گذاشته شده در مسیر منتهی به فرودگاه دیرالزور کردند و حملات هوایی و توپخانه‌یی با هدف قرار دادن باقیمانده‌های داعش در اطراف فرودگاه ادامه دارد. ارتش سوریه و هم‌پیمانانش پیش‌تر تپه الربیعات و منطقه خیم‌الدفاع در غرب تیپ تامین امنیت جنوب غرب دیرالزور را آزاد کرده بودند. نیروهای ارتش سوریه همچنین روستای المالحه آخرین روستا در محور غربی را قبل از رسیدن به دیرالزور آزاد کردند و نیروهای پیشرو در محور غربی نیز در آستانه رسیدن به نیروهای مستقر در محور پانوراما هستند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفته، دستاوردهای ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در دیرالزور نوید پایان تروریسم در این کشور را می‌دهد و جنگ با تروریست‌ها رو به پایان است. نیروهای نظامی سوریه همچنین شنبه میدان نفتی التیم و مناطق اطراف آن را در محور السخنه ـ دیرالزور آزاد کردند.

 

ارسال نظر