تظاهرات در نیویورک علیه قوانین مهاجرتی ترامپ

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴

گروه جهان|

صدها نفر از معترضان به قوانین مهاجرتی رییس‌جمهوری امریکا در شهر نیویورک تظاهرات کردند. به گزارش آسوشیتدپرس، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها مطالبی همچون «هیچکس غیرقانونی نیست» و «مهاجران خوش آمدید» و «نه به نفرت، نه به ترس، مهاجران خوش آمدید» به تصمیم جدید ترامپ برای اخراج مهاجران غیرقانونی اعتراض کردند. تظاهرکنندگان اعلام کردند براساس طرح دولت اوباما که در آن به فرزندان مهاجران غیرقانونی اجازه حضور در امریکا داده می‌شد درحال زندگی در این کشور هستند.

مخالفت‌ها با طرح‌های ضد مهاجرتی ترامپ در ایالات متحده به‌ شدت بالا گرفته است به طوری که وزیر پیشین امنیت ملی امریکا در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما و رییس کنونی دانشگاه کالیفرنیا دونالد ترامپ را تهدید به پیگرد قانونی در صورت لغو برنامه «داکا» کرده است. به گزارش یورونیوز، جانت ناپالیتانو گفته است:«در صورتی که برنامه مهاجرتی داکا را متوقف کند، دانشگاه کالیفرنیا وی را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.»

ایالت کالیفرنیا بالاترین میزان مهاجران مشمول طرح داکا را دارد و بنا به گفته وی اگر دانشجویان این دانشگاه به‌ خاطر لغو قانون داکا و پیش از اتمام تحصیلاتشان مجبور به ترک خاک امریکا شوند، دانشگاه متضرر زمان و بودجه‌یی خواهد شد که صرف این دانشجویان کرده‌ است. وی همچنین در این گفت‌وگو افزود:«آنها اینجا رشد و تحصیل کرده‌اند و برخی از آنان حتی به زبان کشوری که از آن آمده‌اند، سخن نمی‌گویند.»

ناپالیتانو، حقوقدان و سیاستمدار امریکایی است که از سال ۲۰۱۳ ریاست دانشگاه کالیفرنیا را برعهده دارد. مجله «فوربس» در سال ۲۰۱۲ وی را نهمین زن قدرتمند جهان نامید. داکا برنامه‌یی است که به مهاجران غیرقانونی که در سنین کودکی وارد ایالات متحده امریکا شده‌اند این امکان را فراهم می‌کند تا به صورت قانونی در امریکا تحصیل و کار کنند. ترامپ در تلاش است ظرف چند ماه آینده این برنامه مهاجرتی که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به تصویب رسید را لغو کند. تصمیم ترامپ برای توقف اجرای طرح داکا که از اخراج گروهی از مهاجران غیرقانونی جلوگیری می‌کرد با واکنش‌های اعتراض‌آمیز گسترده‎ای روبه‌رو شد و انتقاد سیاستمداران امریکایی ازجمله باراک اوباما را به‌ دنبال داشت.

 

ارسال نظر