کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۸۵

استخدام لابیگر نزدیک به ترامپ توسط بانک ترکیه‌ای

بانک دولتی «هالک بانک» ترکیه شرکت لابیگری «بالارد پارتنرز» امریکا را که روابطی با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور دارد به خدمت گرفت. به گزارش هیل، رابرت وکسلر عضو سابق مجلس نمایندگان امریکا از جانب هالک بانک مسوول ارتباط با بالارد پارتنرز خواهد بود. این شرکت لابیگری هر سه ماه به ازای کاری که انجام می‌دهد، 375هزار دلار دریافت خواهد کرد. برایان بالارد رییس این شرکت لابیگری از حامیان مالی ترامپ است که نایب‌رییس کمیته تحلیف و عضو کمیته مالی انتقالی ریاست‌جمهوری بود. وکسلر نیز نماینده دولت ترکیه در شرکت بالارد پارتنرز است.

297 عراقی در ماه آگوست کشته شدند

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) اعلام کرد که دست‌کم 297 عراقی طی خشونت‌های ماه آگوست در این کشور کشته شدند. به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، در ماه آگوست همچنین 181نفر زخمی شدند. از شمار کشته‌شدگان ماه آگوست در عراق 161 نفر غیرنظامی هستند. جنگ علیه داعش، بمب‌گذاری‌ها و اقدامات تروریستی از مهم‌ترین علت‌های خشونت در عراق است.

دفع حمله طالبان در ولایت تخار افغانستان

منابع محلی در ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار در شمال‌شرق افغانستان تایید کردند تهاجم سنگین طالبان به ولسوالی دفع شده ولی مرکز این منطقه هنوز در تیررس طالبان است. به گزارش بی‌بی‌سی، حمله طالبان از جمعه آغاز شده که با مقاومت نیروهای امنیتی افغان دفع شده است. نیروهای طالبان همچنان در فاصله ۳۰۰ الی۵۰۰ متری مرکز ولسوالی حضور دارند. گفته شده از ۶۴روستای ولسوالی ینگی‌قلعه اکنون ۲۹ قریه در کنترل طالبان است.

شمار زندانیان ترکیه از 244 هزار نفر فراتر رفت

وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد که هم‌اکنون 244هزار و 878 نفر در زندان‌های این کشور در حبس به‌سر می‌برند. به گزارش سی‌ان‌ان، 85هزار و 105نفر از این تعداد تحت بازداشت موقت بوده و 139هزار و 773 نفر نیز در حال طی کردن دوره محکومیت قطعی قضایی خود هستند. بنا بر اعلام وزارت دادگستری، در ترکیه 381 زندان وجود دارد که تنها ظرفیت 202 هزار و 676 نفر را دارد. گفته شده، نگهداری هر زندانی روزانه حدود 78 لیره (22.7دلار) برای دولت هزینه دارد. یک‌پنجم از جامعه زندانیان ترکیه، متهمان کودتا هستند.

 

ارسال نظر