کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸

  کاخ سفید آزادی «تلعفر»  را تبریک گفت

کاخ سفید موفقیت نیروهای مسلح عراق در آزادسازی شهر تلعفر از کنترل داعش را تبریک گفت. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، گفت: آزادسازی تلعفر ضربه بسیار محکمی به توان داعش وارد کرد، زیرا این شهر پایگاه مهمی برای آنها محسوب می‌شد و علاوه بر این، زادگاه تعدادی از فرماندهان داعشی بود. سخنگوی کاخ سفید در ادامه ابراز امیدواری کرد که عملیات علیه داعش برای بازپس‌گیری مناطق باقی‌مانده در عراق با موفقیت ادامه یابد.

 حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، پنج‌شنبه پیروزی ارتش این کشور بر داعش در تلعفر را اعلام کرده و از پاکسازی کامل استان نینوا از وجود تروریست‌ها خبر داد.

  سفر امیر کویت به واشنگتن

خبرگزاری کویت گزارش داد که امیر این کشور جمعه برای مذاکرات با رییس‌جمهور امریکا به واشنگتن سفر کرده است. این سفر صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، کمی پس از تماس تلفنی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، صورت گرفت که در جریان آن تماس، ترامپ به پایان بحران دیپلماتیک با قطر ترغیب کرد. امیر کویت راهبری تلاش‌های میانجی‌گری برای حل بحران قطر را برعهده دارد. بحران میان عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر در اوایل ژوئن آغاز شد و این کشورها روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند.

  کشته شدن 10 تروریست در بلوچستان پاکستان

نیروهای امنیتی پاکستان در عملیات ضدتروریستی در بخشی از مناطق کوهستانی ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور، دست‌کم 10نفر از تروریست‌ها را کشتند. به گزارش منابع رسمی، این عملیات در منطقه هرنای بلوچستان و توسط نیروهای مرزی این کشور با استفاده از اطلاعاتی که از سوی دستگاه‌های اطلاعات و امنیت در اختیار آنها قرار گرفته بود، انجام شد. بلوچستان از مناطق ناامن پاکستان است و به‌دلیل فعالیت برخی گروه‌های شبه نظامی و نیز گروه غیرقانونی ارتش آزادیبخش بلوچ، هر از گاهی شاهد حملات تروریستی است.

  احتمال سلب اعتماد از استاندار کرکوک

در پی تصمیم یکجانبه شورای استانی کرکوک برای مشارکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، 145 عضو پارلمان عراق در حال جمع‌آوری امضا برای سلب رای اعتماد از نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک هستند. به گزارش ایرنا، 145 نفر از اعضای پارلمان عراق که عموما از جریان‌های شیعی و سنی هستند با جمع‌آوری امضا قصد دارند از نجم‌الدیم کریم استاندار کرکوک، سلب رای اعتماد کنند. هفته گذشته با نظارت نجم‌الدین کریم بدون توجه به عدم حضور نمایندگان ترکمان و عرب این استان رای به مشارکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق داد، اقدامی که از سوی اعضای ترکمان و عرب استان، بغداد و کشورهای منطقه به‌شدت محکوم شد و آن را گامی تحریک‌آمیز و در جهت آسیب وارد کردن به روند مبارزه با تروریسم داعش عنوان کردند.

 

 

ارسال نظر